Å gjøre en virtuell modell av en person som en gang var en ganske tidkrevende prosess . Men tredimensjonale modellering programvare selskaper har søkt å lindre smerten ved å inkludere ferdigbygde maler i sine tilbud. Disse malene kan variere fra grunnleggende skjeletter å fullt fleshed -out tegn som er klar til å være animert , og noen av dem selv er allerede animert. Du kan bruke dette til å modellere en person bare ved å endre malen og sette den personens hud tekstur på modellens hud . Du trenger 3D- modellering programvare
Bilde av person
Målinger av person
Nærbilde av persons hud tekstur
Vis flere instruksjoner
en
ta bilder av den personen som viser deres profil fra ulike vinkler . Virtuelle modeller er tredimensjonalt slik at du må vite hvordan en person ser ut fra forsiden , hver side , og bak . Hvis du kommer til å animere denne modellen , deretter skaffe video av den personen gå og bevege er også nyttig som alle har en unik gangart. Har disse bildene lett tilgjengelig , liker tapet til siden av skjermen.
2
Åpne tredimensjonal modellering programvare , det være seg Autocad eller Maya eller annen programvare pakke . Gå til " File" og deretter åpne i det kommandoen menyen . Dette vil åpne modellen filen katalogen , som det vil være flere modell maler inni. Velg modell skapet til din person , for eksempel , vil det være et filnavn " adult_male . " Klikk Åpne for å åpne denne filen og laste inn modellen i arbeidsområdet .
3
Klikk på eiendommene avslapnings -panelet på høyre side av arbeidsområdet. Det vil være flere variabler som er oppført , endre høyden variabel for å få samme høyde som den person og bredde for bredden av personen. Klikk på teksturer avslapnings -panelet og velg hud variabel. Dette vil få opp et utvalg av innebygde hudtoner som du kan bruke , eller du kan velge velge fil å laste opp din hud tekstur bildet. Hvis modellen vil bli brukt i lav oppløsning miljøer (som på en mobiltelefon) deretter bruke en faktisk hudens tekstur bildet vil ikke være verdt det .
4
Animer modell med enten ferdigbygde animasjoner eller ved å gjøre det manuelt. Den manuelle prosessen innebærer at du flytter hvert lem og ledd sammen med inngåelse tidsvariabler for hver enkelt bevegelse. Det er langt mer av en kunst enn en vitenskap så re-se en video du har igjen og igjen å nøyaktig fange gangart. Kontinuerlig sammenligne din animasjon til den innspilte videoen for å finjustere animasjon. Ved hjelp av den innebygde animasjon vil spare deg dager med arbeid og anbefales for alle animasjon med mindre denne modellen er hovedpersonen eller en video spill eller film .