Adobe After Effects har flere animasjon verktøy som lar deg lage flygende fly , skåler og selv super helter . Ved hjelp av bare bilder , kan du slå en tegning av en superhelt i en svært detaljert flyr animasjon som viser ham veving mellom skyer og flyr med letthet. Legge ringvirkninger til Kapp vil gjøre flying virker ekte og legge mer til prosjektet. Den flygende helten animasjon fungerer i alle CS versjon av Adobe After Effects . Instruksjoner
en
Samle bildene for prosjektet. En grunnleggende prosjekt bør inkludere en sideprofilen av en superhelt som flyr mot en ensfarget bakgrunn og et bilde av en sky . Importere disse bildene inn i en ny Adobe After Effects -prosjekt .
2
Høyreklikk på "Project "-vinduet og velg " Opprett ny Compostion . " Sett sammensetningen til 10 sekunder og trykk " Ok ".
3
Dra og slipp bakgrunnslaget inn i prosjektet . Trykk " S " for å justere " Scale" og plassere den på skjermen .
4
Dra og slipp superhelt bilde på prosjektet. Justere skalaen og rotasjon av bildet slik at det passer på skjermen. Gå til " Effects ", " Taste " og " Color Key " for å fjerne solid bakgrunnsfarge. Klikk på den fargen dropper og velge bakgrunnsfarge for å fjerne det .
5
Skriv inn " Ripple " i " Effekter og Presets "-vinduet. Dra og slipp " Ripple " effekt på superhelt lag . I " Monitor "-vinduet , ta tak i midtpunktet av ringvirkninger og plassere den på tampen av neset . Endre " Ripple " radius , så det dekker bare den delen av neset . Endre " Wave Bredde" og " bølgehøyde " til et område som dekker bare cape . Dette vil gjenskape waviness av neset .
6
Skriv inn " Puppet " på " Effekter og Presets " -vinduet. Dra og slipp " Puppet " effekt på superhelt lag . Klikk på " Puppet Pin "-verktøyet, som er den thumbtack ikonet øverst på skjermen. Klikk på armer, ben og hode superhelt å søke marionett pins til ham .
7
utvide " Effects " sub - meny å laste ned alle de " Puppet Pin " valgene . Velg en, flytt tidslinje og deretter justere marionett pin for å gjøre en liten flygende bevegelse . For eksempel, hvis superhelt når armen ut , flytte marionett pin slik at armen beveger seg opp og ned. Gjenta dette trinnet for hver " Puppet Pin " på animasjonen til du kommer til slutten av tidslinjen .
8
Klikk en gang på superhelt laget. Trykk "P " for å laste "Posisjon" transformere alternativer. Klikk på nøkkelen rammen ikonet for å aktivere den. Flytt tidslinje tilbake til begynnelsen av prosjektet . Sett startposisjon for superhelten .
9
Flytt tidslinje til neste gang punktet som du vil at animasjonen skal foregå mellom . Klikk og dra superhelt på skjermen for å gjøre ham flytte . Flytt tidslinje og gjenta dette før han har flydd rundt for hele varigheten av videoen .
10
Trykk " Play " for å se en forhåndsvisning av animasjonen . Gjør eventuelle justeringer på bevegelsesbane og deretter spille igjen for å se på fly.