Maya er en avansert 3D-animasjon og modellering program utviklet av Autodesk for flere operativsystemer . 3D- scener i Maya kan inneholde flere objekter som beveger seg uavhengig av hverandre. Animerte modeller kan programmeres til å bevege seg langs en dedikert bevegelsesbane . Denne banen er definert som en kurve mellom et sett med toppunkter i scenen . Behandle et bevegelsesbane krever manipulering av de individuelle toppunkter som utgjør kurven. Punkter på banen kan flyttes og slettes , og nye hjørnene kan legges til banen . Instruksjoner
en
Klikk på "Top View" -knappen i Maya arbeidsplass vinduet.
2
Klikk på " Select Tool" -knappen i verktøykassen.
3
klikk på bevegelsesbanen for å markere det som det gjeldende valget.
4
Høyreklikk og velg "Control Hjørner " fra pop -up menyen .
5
Velg " Move Tool" fra verktøyet boksen . Klikk og dra et toppunkt i bevegelsesbanen å omorganisere det. Klikk på et hjørne og trykk " Delete" for å fjerne det fra bevegelsesbanen . Dobbeltklikk for å legge til et nytt toppunkt i bevegelsesbanen .