Adobe After Effects er en digital animasjon program som brukes til å animere bilder, video og 3D-effekter . Strenger i After Effects er ikke digitale gjenskapninger av garn , men formlene som brukes til å lage animasjoner og effekter på et prosjekt . Når du bruker strenger , kalles de " Expressions ". Uttrykk kan tilpasses måter å animere og justere egenskapene for lag i et prosjekt i After Effects . Det er alle typer realistiske strenger å skape bevegelige objekter som ser ut som de kom ut av den virkelige verden . String Format
å bruke string uttrykk i Adobe After Effects , må du bruke bestemt språk som programvaren forstår . For eksempel lese følgende streng : thisComp.layer ( " Effect Controls " ) effekt ("Time Decay ") (" Slider" ) . . " ThisComp.layer " refererer til den aktuelle sammensetning , og " . sjikt " henviser den variable laget som vil bli påvirket. Sjiktet blir da oppført i parentes . Effekten at strengen kontrollene er "Time Decay ", og det er kontrollert ved hjelp av en " Slider " effekt .
Position
Bruk strenger å sette den befinner seg på skjermen . Du kan klikke og plassere laget til en posisjon og deretter redigere uttrykket , eller manuelt sette uttrykket selv. Standard posisjon uttrykk er "x = # # ; y = # # [ x , y ] . Erstatte antall symboler med de faktiske posisjoner. The "x " representerer horisontal posisjon, mens " y " representerer den vertikale posisjonen . Klikk på " 3D-laget "-ikonet for å legge til "Z"- posisjon attributter som presser objektene forover og bakover.
Decay
Når du bruke bevegelse på et objekt , og legger til at " Decay " strengen vil gjøre objektet sakte stoppe. Den realistiske bevegelser beveger seg sakte hastigheten uten nervøs eller urolig bevegelser . Åpne "Posisjon" egenskap av laget ditt og trykk " E" for uttrykk. Under alle bevegelse data , trykk "Enter" og skriv " forfallet = # # ; . " Bytte antall symboler med en verdi mellom 0 og 10 for å legge forfall til prosjektet. Hvis videoen er lang , kan du øke forfallet til et høyere tall . Gjengi en forhåndsvisning for å se forfallet , og om eventuelle justeringer er nødvendig.
Matematikkfunksjoner
bruke matematikk strenger i uttrykkene for å lage realsitic og økende bevegelser . De to viktigste matematiske funksjoner er " Math.sin " og " Math.cos " strenger . " Math.sin " skaper en lik bølgebevegelse , mens " Math.cos " streng skaper en økende bølge bevegelse . For å legge til denne strengen , legge den til i " y "-funksjonen i uttrykket ditt . Bruk en matte setning som " amp * Math.sin ( freq * tid * 2 * Math.PI ) " for å skape bølger . Øke høyden og tid for hver bølge ved å legge til . " - Rise * tid + 0,8 * thisComp.height ; ." Det strengen vil stige animasjonen til toppen og bunnen av komp uten å gå av sammensetningen