Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Tutorial for Quality of Mental Ray Sampling i 3D Studio Max
    Mental Ray er en ray - tracing rendering plugin for 3D Studio Max, kjent som 3ds Max, og andre 3 -D modellering programmer som gjør at 3 - D kunstnere til å lage høykvalitets fotorealistiske gjengivelser av statiske og animerte scener . Ved hjelp av Mental Ray rendering garanterer ikke fotorealistiske gjengir eller en høy render kvalitet, selvfølgelig , som med alle andre verktøy , må rendering plugin brukes på riktig måte for resultater av høy kvalitet . Mental Ray Rendering

    3ds Max bruker ikke Mental Ray som en rendering motor som standard. Selv om rendering alternativer for en 3ds Max scene inneholder forhåndsinnstilte alternativer for Mental Ray , du fortsatt trenger å sette Mental Ray som rendering motoren for scene din før du begynner rendering. Fra rendering vinduet , gå til bunnen av "Common Tab " til " Tilordne Renderer " alternativer . Du kan endre renderer benyttes for standard puss, puss materiale og ActiveShade rendering , du kan også sette endringene som nye standardinnstillinger for 3ds Max
    Sun, Sky og Ground
    .

    scenens lys og bakgrunn spiller en stor rolle i å skape realistiske puss. Ikke bare styrke de gjør det generelle utseendet på scenen , men Mental Ray bruker også miljøet rundt samlingspunkt objekt å levere indirekte belysning og gjøre bildet ser mer ekte. Påføring dagslys belysning, slik som " Mr. Sun " belysning alternativet, gir et naturlig lys som kaster skygger og kan også justeres til å representere bestemte tider av dagen . Plassere et fly eller andre "gulvet " under din modell for å reflektere dette lyset og skape en himmel bakteppe som " Mr. Sky " motstykke til dagslys verktøyet kan gå en lang vei mot å bringe scenene dine til liv .
    Refleksjon

    Mental Ray gjengir transparente og reflekterende flater godt , men resultatet kan virke laber fordi de reflekterende flatene rett og slett ikke har nok til å reflektere. Korrigere dette ved å opprette flere gjenstander bak kameraet eller på annen måte ute av scenen og anvende grunnleggende materialer til objektene som representerer de fargene du vil reflektere. Mørke objekter vil gjøre fasetter av juveler eller andre fasettert reflekterende flater mer uttalt , mens lyse eller fargerike objekter vil legge gnisten til dine refleksjoner .
    Endelig Samle

    Når du foretar mockups og pre - tekstur gjør , mange kunstnere foretrekker modeller med en " leire " utseende . Valg av «Final Gather " i "Indirekte belysning " fanen kan untextured modeller for å oppnå leire modell look samtidig som modellens fine detaljer skarpe. Aktivering av «Final Gather " aktiverer også flere kvalitet alternativer som du kan bruke til å øke den generelle render kvaliteten på din modell uansett om den er gjengitt som en " leire " modell eller et fullt strukturert scene .

    Sampling Quality

    Justere prøvetaking innstillingene på " Renderer " kategorien i rendering -vinduet kan ha en betydelig effekt på den endelige kvaliteten på en gjengitt scene i Mental Ray . Jo høyere innstillingene er for minimum og maksimum prøver per piksel , blir jevnere kanter være i den endelige rendering. Avveiningen , selvfølgelig , er at dette øker mengden av tid og prosessorkraft som kreves for å fullføre render i 3ds Max .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage Flash Animasjoner Online 
    ·Poser Dynamic Klær Tutorial 
    ·Hvordan lage en SWF-fil 
    ·Blender 3D modellering Tutorial 
    ·Hvordan lage en SWF fra Flash prosjektfiler 
    ·Hvordan lære Maya Programvare 
    ·Hvordan laste ned figurer bort på Stykz 
    ·Hvordan å animere Individuelle Symboler i Flash 
    ·Hvordan modellen en animert Person 
    ·Hvordan lage gratis flash-animasjoner 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan redigere Word-dokumenter uten Word 
    ·Slik installerer Word 2007 
    ·Hvordan lese en ODS File 
    ·Hvordan lage en Bond amortisering tabellen i Excel 
    ·Hvordan lage Vector Julepynt i Illustrator 
    ·Hvordan åpne Bad zip-filer 
    ·Hvordan Oversett Illustrator til EPS -filer 
    ·Hvordan Remix Med Logic Pro 
    ·Hvordan endre størrelsen på digitale bilder fra 3.8M …
    ·Hvordan lage et spørsmål og svar Database Reference G…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/