Ken Levine , ledelsen spilldesigner for " Bioshock ", sa han kom inn i spillindustrien da han innså at med alle de spillene som han spilte , sto det til grunn det var folk blir betalt for å gjøre dem . Egentlig mange mennesker lage spill , men de fleste av dem fungerer på bare én detaljene gjennom hele utbyggingsperioden. Spilldesign omfatter hele prosessen med å gjete disse detaljene i en sammenhengende helhet fra unnfangelse å frigjøre og de fleste studioer vil ikke ansette eller fremme et spill designer som ikke har god erfaring i lavere nivå stillinger . Solid spilldesign følger et grunnleggende mønster som gjør en uunngåelig humpete tur som mye jevnere . Du trenger
Tre ringperm
tegneblokk
Vis flere instruksjoner
en
Skriv spillet design dokumentet , som er egentlig den " bibelen" for prosjektet . Tenk på det som et introduksjonskurs til spillet , som begynner med den brede ideen om det og deretter beskriver de finere detaljene . Start med ett til to- setning beskrivelse som koker spillet ned til sine mest vesentlige elementer . Deretter flytte inn i en-til - to ledd avsnittene som beskriver spillet , funksjoner og målgruppe. Nevn målet hardware plattform: konsoll , PC og hvilken type PC. Estimere tidsplan og budsjett og analysere eventuelle potensielle konkurransen i markedet .
2
Program funksjonene i spillet i et objektorientert format , objektorientert betyr at det er et hovedprogram for spillet som refererer til andre program skript som er representert ved objekter. For eksempel kan den viktigste manus av et spill inkluderer spiller kjemper kontroller , i så fall hvis spilleren angriper en fiende , vil denne fienden referere sitt eget script for å finne ut hvordan du kan svare på skade. Bygge opp nivåer med usofistikert kunstverk --- tomme kuber hvis behovet være --- slik at du kan fokusere helt og holdent på funksjonen av funksjonene , dette kalles en alpha
3
Opprett. mer komplisert kunstverk i et bilderedigeringsprogram eller 3D-modellering program . Erstatte rå a kunstverk med den forbedrede kunst.
4
Play teste spillet ofte. Gå spillerne gjennom bokstavelig talt enhver situasjon du kan tenke deg, selv om det har ingenting å gjøre med hovedspillet. Spot bugs --- programmering funksjonsfeil --- gjør notater og korrigere dem som du går .