Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> Andre dataprogrammer >> Content
    Hvordan lage en Power -Up i Brick i Visual Basic
    Visual Basic er et vanlig programmeringsspråk som brukes i en rekke applikasjoner . Språket kan brukes i Lego Mindstorms robotikk kits å lage forskjellige programmer. Disse pakkene kommer med programmerbare datamaskiner kjent som "murstein " som styrer robotene . Programvaren for disse pakkene kan programmeres til å lage en oppstart eller oppstart program for roboten. Du trenger
    Visual Basic
    Microsoft Robotics Studio
    XBox 360-kontrolleren
    Bluetooth -adapter
    Lego Mindstorms NXT
    Vis flere instruksjoner
    1 < p> Plugg inn robot at du konstruert ved hjelp av de grunnleggende verktøy og instruksjoner som følger i robotikk kit. Sørg for at Bluetooth er aktivert fra de viktigste LED -menyen brukes til å sette opp din robot.
    2

    Opprett tjeneste som vil være ansvarlig for å drive roboten først. I Visual Basic , skriv " dssnewservice /språk: VB /tjeneste: " etterfulgt av navnet på tjenesten . For eksempel, hvis du ønsker å navngi tjenesten LegoBot , skriver du inn følgende : " dssnewservice /språk: VB /tjeneste: LegoBot " . Sluttresultatet vil være en mappe som inneholder flere nødvendige filene for ytterligere konfigurasjon av din makt - up program .
    3

    Åpne LegoBot filen, som skal hete LegoBot.sln . Still inn referanser i boksen eller menyen som åpnes opp når du åpner filen . Venstre klikk " RoboticsCommon.proxy " og " XInputGamePad.Y2006.M09.proxy " i LegoBot katalogen.
    4

    Åpne LegoBot.cs /.vb fil for å legge til tre linjer med Visual Basic kode :

    Import støtfanger = Microsoft.Robotics.Services.ContactSensor.ProxyImports stasjon = Microsoft.Robotics.Services.Drive.ProxyImports gamepad = Microsoft.Robotics.Services.Sample.XInputGamepad.Proxy
    5

    Lag portene du vil bruke til å kommunisere med enheten ved å skrive inn følgende kode :

    " partnerskap med støtfanger , differensial stasjonen og gamepad < Partner ( " bumper " , kontrakt: = støtfanger . Contract.Identifier , CreationPolicy : = PartnerCreationPolicy.UseExisting ) > _private _bumperPort Som bumper.ContactSensorArrayOperations = Nye bumper.ContactSensorArrayOperations ()

    < Partner ( "drive" , kontrakt: = drive.Contract.Identifier , CreationPolicy : = PartnerCreationPolicy.UseExisting ) > _private _drivePort Som drive.DriveOperations = Nye drive.DriveOperations ()

    < Partner ( " XInputGamepad " , kontrakt: = gamepad.Contract.Identifier , CreationPolicy : = PartnerCreationPolicy.CreateAlways ) > _private _gamepadPort Som gamepad.XInputGamepadOperations = Nye gamepad.XInputGamepadOperations
    6

    Abonner på spillet ditt pad tjenesten ved å skrive inn " abonnere på knappetrykk og styrespak endringer på 360 padDim gamepadNotify As gamepad.XInputGamepadOperations = Nye gamepad.XInputGamepadOperations () _gamepadPort.Subscribe ( gamepadNotify ) Aktiver ( Arbiter.Receive ( Of gamepad.ThumbsticksChanged ) (Sann , gamepadNotify , AddressOf ThumbstickHandler ) ) Aktiver ( Arbiter.Receive ( Of gamepad.ButtonsChanged ) (sann , gamepadNotify , AddressOf ButtonHandler "
    7

    Åpne LegoBotState objekt og legge til « opprettholde om motorene er enabledPublic MotorEnabled som Boolean "for å indikere at roboten motorer er aktivert.
    8

    Legg inn koden som trengs for å finne ut hvordan boten vil bli håndtert : "Private Sub ThumbstickHandler ( ByVal msg Som gamepad.ThumbsticksChanged ) Hvis ( _state.MotorEnabled ) Then ' Venstre /RightWheelPower forventer en verdi fra - 1.0f til 1.0f . de thumbsticks vil returnere en verdi skjema - 1.0f til 1.0f . Praktisk .

    Opprett en requestDim req Som drive.SetDrivePowerRequest = Ny drive.SetDrivePowerRequest ( )

    ' tildele valuesreq . LeftWheelPower = msg.Body.LeftYreq.RightWheelPower = msg.Body.RightY

    ' innlegg på request_drivePort.SetDrivePower (req ) End IfEnd Sub

    Private Sub ButtonHandler ( ByVal msg Som gamepad.ButtonsChanged ) Hvis ( msg.Body.A ) Then_state.MotorEnabled = TrueEnd IfEnd Sub "
    9

    Sett opp du støtfanger funksjonalitet ved å skrive :" abonnere på støtfanger notificationsDim bumperNotify Som bumper.ContactSensorArrayOperations = Ny støtfanger . ContactSensorArrayOperations () _bumperPort.Subscribe ( bumperNotify ) Aktiver ( Arbiter.Receive ( Of bumper.Update ) (Sann , bumperNotify , AddressOf BumperHandler ) ) "
    10

    Aktiver støtfanger handler ved å skrive inn de nødvendige kode : "Private Sub BumperHandler ( ByVal msg Som bumper.Update ) Hvis ( msg.Body.Pressed ) ThenLogInfo ( " ! Presset ")

    _state.MotorEnabled = False

    ' skape en requestDim req Som drive.SetDrivePowerRequest = Ny drive.SetDrivePowerRequest ( )

    ' stoppe wheelsreq.LeftWheelPower = 0.0Freq.RightWheelPower = 0.0f

    ' innlegg på request_drivePort.SetDrivePower (req ) Avslutt IfEnd Sub "
    11

    Kjør tjenesten ved debugging programmet og fortelle programmet for å tillate enhetene som er installert over for å jobbe med programmering. Høyreklikk på " Properties "-kommandoen i prosjektet. venstre-klikk på " Debug " og deretter legge til " - manifest : " . samples \\ config \\ LEGO.NXT.LegoBot.manifest.xml "" i tekstboksen merket " kommandolinjeargumentene "

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Meny Alternativer for Adobe FlashPaper 
    ·Kode 1603 : Microsoft Office Communicator 2005 Installa…
    ·Har Emerge Desktop for Windows 7 Arbeid med Rainmeter 
    ·Hvordan Kill SQL Ghostwriter 
    ·Programvare som hjelper deg Reis smartere 
    ·Hvordan løser jeg Broken Links i Xcode 
    ·Oracle ADF Alternatives 
    ·Hva er DNSChanger 2.0B 
    ·Hvorfor trenger jeg en Serial ID i Java 
    ·Hvordan få PhotoFiltre å gjenkjenne flere farger 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan legge til musikk til Windows Media Player-bibli…
    ·Hvordan justere hvitbalansen Med Photoshop CS3 
    ·Slik konverterer PDF til LIT 
    ·Hvordan Sammenlign Free Brannmurer 
    ·Slik konverterer MP4- filer til å spille i en DVD -spi…
    ·Hvordan sette en returadresse som standard for Konvolut…
    ·Slik konverterer videofiler til AMV format 
    ·Installasjon av Skype for Mac 
    ·Hvordan bruke en Canon skanner til å skanne negativer …
    ·Slik konverterer Tabs til Spaces 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/