Cubase er en DAW eller digital lyd , som har massevis av ulike funksjoner . Fleksibiliteten er skyldte i stor grad til de ulike redaktører du er i stand til å jobbe med når du bruker programvaren. Når du tar opp , er en enkel lydklipp kalles en lyd "hendelse ", og ulike hendelser er redigert sammen til en "del ". Hendelser og deler har ulike redaktører som åpnes når du jobber med dem . Instruksjoner
Sample Editor
en
Dobbeltklikk på en lyd- hendelse i "Project "-vinduet , eller dobbeltklikk på et klipp i bassenget , for å åpne " Sample Editor "-vinduet . Merk at å klikke en enkelt hendelse åpner prøven redaktør , mens du klikker en hel del åpner lyddelen editor.
2
Klikk på "Zoom "-verktøyet for å zoome inn eller ut på bølgeformen som vises i prøven editor. Sammen med regelmessig zoome inn og ut for skritt , "Zoom Full " gir deg en oversikt over hele kurven , mens "Zoom til markering " gir deg en oversikt over en bestemt utvalg .
3
Klikk på " Scrub "-verktøyet, klikk og dra musepekeren over bølgeform å høre den spille av. Avspillingshastigheten vil bli bestemt av hvor fort du drar musen , og avspillingen stopper når du slutter å dra musen .
4
Klikk på " Vis Audio Editor , " finn deretter "S " flagg i lyd hendelse vises i prøven editor. Dette er " snap point" for klippet , som er det punktet hvor det klippet " snaps " til andre klipp . Klikk og dra " S "-flagget for å flytte festepunkt .
5
Klikk på " Range Selection "-verktøyet, og klikk og dra for å velge en del av lyden. Du kan også klikke " Rediger " og deretter " Velg ", som gir deg en masse valgmuligheter , inkludert "Select All ", " Velg ingen ", " Velg I Loop " og " Select Event. " Også i "Edit "-menyen er " Copy ", " Cut " og " lim" -kommandoer .
Audio Part Editor
6
Dobbeltklikk en lyd- delen i Prosjekt window for å åpne " Audio Part Editor "-vinduet . Merk at å klikke en hel del åpner den delen redaktør , mens du klikker en enkelt hendelse i en del åpner prøven editor.
7
Bla nedover , og legg merke til hvordan alle hendelsene eller regioner som utgjør en del vises på forskjellige rader , eller " baner ". Hvis delen ble spilt inn i syklus modus , vil hver take vises her som sin egen kjørefelt.
8
Rediger hver av disse hendelsene eller regioner slik at du monterer en " perfekt " ta , ved hjelp av verktøy finnes i " Edit "-menyen . Dette er en kombinasjon av de beste deler av hver ta . Leave hvert ta på sin egen kjørefelt for å gjøre redigeringen enklere.