Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Hvordan bruke Blender Fysikk
    Foruten å være i stand til å modellere, gjengi og animere 3D- scener for hånd med Blender, kan du også automatisk simulere fysikk , til bruk i spill og animerte videoer. Det kan være vanskelig å finne ut på egen hånd, men når du vet hvordan du bruker Blender fysikk , simulere samspillet mellom faste gjenstander er enkelt. Du trenger
    Blender open -source 3D- programvare
    En 3 - knappers mus
    Vis flere instruksjoner
    1 p Hvis du ikke har brukt Blender mye i det siste, ta en titt på Blender QuickStart guide ( se referanser) for å få fart på karrieren .
    2

    Lag et fly . Trykk på mellomromstasten mens musepekeren er i 3 -D -vinduet , og velg Mesh > Plane fra Add -menyen. Skalere det opp ved å trykke S og flytte musen . Venstre-klikk når den når størrelsen ønsket.
    3

    Bytt til front- view (trykk 1 på det numeriske tastaturet ) , og trykk på Z for å endre visningen til wireframe . Dette vil tillate deg å se flyet bedre fra dagens vinkel. Høyreklikk på kuben for å velge den, og dra den oppover .
    4

    Tilbake til toppen - vise og opprette en annen planet , så vel som en sfære (fra Add -menyen, velg Mesh > UVsphere ) . Øke omfanget av det nye plan også, men bare langs den horisontale aksen av skjermen. Hold nede midtre museknapp mens skalering for å begrense deformasjoner.
    5

    Nå gå til side synet igjen for å fullføre oppsettet scenen . Flytt sfæren opp og til siden, og plassere den lange, smale fly under den. Rotere planet med R-tasten , for å danne en rampe skrår ned til store, flate flyet.
    6

    Sett opp de fysiske egenskapene til alle stedene. Trykk F4 for å endre Knapper vinduet til Logic panel og det hemmer Skuespiller knappen for begge flyene . Dette gjør dem fysisk faste gjenstander. Gjør det samme for kuben og kulen , men også slå på dynamisk og stiv kropp egenskaper --- dette gjør dem påvirket av gravitasjon og andre krefter , og gir dem mulighet til å riste og rulle . Klikk på Bounds knappen like under Skuespiller, og sette markeringsrammen form til "kule " for tjeneste , og "boksen" for kuben.
    7

    Etter å ha avsluttet sette fysikken på plass , er det på tide å kjøre simuleringen . Trykk Shift -Z for å bytte fra wireframe til skyggelagt visning, dra på 3 -D vindu med midtre museknapp for å få en bedre betraktningsvinkel , og trykk 5 på tastaturet for å slå på perspektiv . Trykk P for å spille simuleringen , og nyt! Når du er ferdig, trykker du på Esc tilbake til den vanlige 3 -D -vinduet.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan bruke biblioteket i Flash CS3 
    ·Forskjeller i 3D og 2D animasjon 
    ·Hvordan Glatt en økning i Maya 
    ·After Effects Tutorial 
    ·Hva er de grunnleggende delene av Macromedia Flash 
    ·Microsoft Paint Alternatives 
    ·Hvordan bruke Visual Jockey 
    ·Hvordan lage din egen karakter på Anime Studio 5 
    ·Foto Animasjon Programmer 
    ·Hvordan lage 3D- tekst i Maya 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Backup & Restore DNS 
    ·Hvordan få Fullt datamaskinnavn for en Remote Desktop …
    ·Hvordan stoppe et etterslep på Aika 
    ·Hvordan sende invitasjoner på e-post med bilder 
    ·Hvordan overføre en Word-fil til Android 
    ·Hvordan lage Silhouettes i Illustrator 
    ·Hvordan åpne en ny Excel -programmet i et eget vindu 
    ·Hva er filendelsen PDC 
    ·Slik fjerner og Slett Album Art 
    ·Hvordan endre oppsettet av Custom Content Type i Drupal…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/