Bruke Maya til å lage videoen spillet er en fin måte å lage 3D modeller for din spillmotor . Det første trinnet i enhver kunstnerisk bestrebelse er å skissere dine ideer . Mens du kan bare begynne å lage modeller i Maya , kan det spare deg for mye tid hvis du setter dine ideer på papir først. Deretter må du gjøre en rekke grove utkast modeller for å se hva som fungerer best for ditt spill. Til slutt , må du gjengi modeller med riktige teksturer før du importerer modellene inn i spillet koden . Du trenger
Paper
Blyanter
Vis flere instruksjoner
en
Sketch ut dine ideer. Maya er et kraftig animasjon programvare , men det er for komplisert å bruke for raske skisser . Legge alle dine ideer på papir for å se hvordan de ser ut og hvilke av ideene ser best . Grid papir er det beste for denne typen skissering .
2
Dobbeltklikk på Maya -ikonet for å laste animasjon programvare . Klikk på " File" og deretter " Ny " for å starte et nytt prosjekt . Lage en modell for bruk i videoen spillet i Maya vil variere avhengig av hva modellen er . Hvis det er et kjøretøy , så må du bruke grunnleggende polygonal børster for å skape en røff design. Hvis du bygger en organisk modell, og deretter bruke en av de forhåndsbygde skjeletter til å arbeide på. Begynn med det mest grunnleggende former for å etablere hvor leddene er og forhold av denne lem til at lem .
3
Legg til detalj ved å legge til mer komplekse former og ved å øke kompleksiteten i eksisterende former. Velg figuren du vil endre, og deretter forvrenge den ved å gripe toppunktet poeng på de polygonal kledning . Klikk og dra polygon til sin ønskede form , slipp deretter knappen. Hvis du kobler til nye polygoner , og deretter opprette polygonet separat, deretter drar du til et punkt der du vil at den skal berøre den andre polygonet. Klikk på " Fest " i edit menyen .
4
Render polygoner med teksturer ved valg av polygonet mot deg vil endre. Deretter velger du farge fra gradient i teksturen flytende vindu . Lag flere lag av farger for å gi teksturen en fargetone og gradient som ser mer realistisk .
5
Importer tegnet inn i spillmotoren og kompilere koden . Den nøyaktige fremgangsmåten vil avhenge av hvilket språk du er koding i. Kjør spillet og sørge for at modellen ser riktig . Feil kan være i spillmotoren og ikke i modellen , så studere eventuelle feil nøye. Når du er fornøyd , utføre en avsluttende kompilere.