Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Normale kart ikke Lining Up Med Mesh i Maya
    Autodesks Maya 3 -D animasjon programvare gir brukere med kraftige verktøy for å opprette, tekstur og animere 3D- modeller og scener. På grunn av kompleksiteten i noen modeller kan det noen ganger være vanskelig å riktig bruke en tekstur til dem. Dette kan skje med en rekke forskjellige tekstur -map typer, inkludert normale baner , hvis ikke teksturert fullstendig deretter normalt kart vil ikke på linje med hverandre med modellen mesh. Normal Maps
    p Det er flere typer tekstur kart som kan brukes med 3 -D modell masker. En av disse tekstur karttyper er kjent som en "normal map" og brukes til å skape inntrykk av et svært detaljert modell på en maske som inneholder betydelig mindre detaljer. Normal kartene selv er vanligvis laget ved hjelp av en høy polygon versjonen av modellen at den endelige strukturen vil bli brukt til , slik at strukturert detalj for å forbli selv når det normale kartet er brukt til nedre - poly modell.

    unwrapping og Texturing

    Både opprettelsen av en normal kartet og bruk av tekstur kart til en lav - poly modell begynne med pakker opp en modell . " unwrapping " er prosessen der koordinatene til toppunktet poeng i en modellens mesh blir kartlagt og lagret som en " pakket toppunkt " eller UV kartet. UV map lagres og eksporteres for bruk i et bilderedigeringsprogram hvor teksturen selv er opprettet. UV- kart for et high- poly modellen brukes til å lage en normal map , med UV kartet over en lavere poly versjonen av modellen senere blir justert til det normale kartet tekstur .

    texture feil

    texture feil kan noen ganger oppstå i Maya når en normal kartet ikke stille opp ordentlig med mesh det er ment å fungere som en tekstur for . Den normale kort tekstur vil fremdeles vise på modellen når dette skjer , men detaljer vises ikke hvor de skal på modellen mesh og partier av maske ikke kan ha informasjon om de i det hele tatt . Dette kan skje fordi low- poly UV kartet ikke er riktig justert med det normale kartet eller fordi normal kart koordinater har blitt forskjøvet i Maya material editor.
    Rette Texture Problemer

    Rette problemer med normal maps krever at du først finne ut hva årsaken til problemet er. Kontroll av " Mapping" delen av spesifikke materialer som er brukt til mesh gjør det mulig å se om en forskyvning ble brukt til det normale kartet , hvis slik at du kan justere X - aksen og Y -aksen verdier å posisjonere normal kartet riktig . Dersom noen forskyvning har blitt anvendt så problemet er en tekstur problem som må korrigeres ved å justere UV kart av selve modellen . Omstilling av low- poly modellens vertex punkter med det normale kartet tekstur i UV- editor lar deg korrigere det normale kartet problemet slik at modellens struktur vil vises riktig.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik konverterer PowerPoint til Flash på Mac 
    ·Hvordan Make My Avatar Face 
    ·Maya 3D Video Tutorial 
    ·Page Flip Animasjon Tutorial 
    ·Hvordan slette Flash Program Cookies 
    ·Hvordan lage en Preloader i Flash 
    ·Hvordan Slow jeg Down My Flash Movie 
    ·Hvordan lage en 360 graders virtuell Flash Tour 
    ·Flash 8 Christmas Tree Tutorial 
    ·Hvordan lære Maya Programvare 
      Anbefalte artikler
    ·Hvorfor må du re - laste ned Malwarebytes etter hver b…
    ·Forklaring av MS Excel VBA 
    ·Hvordan lage Tags i Microstation V8 
    ·Hvordan gjenopprette en produktnøkkel for Office 2004 …
    ·Tutorial for Reflective Metal i Photoshop 
    ·Hvordan spore vekttap med en linje graf i Numbers '09 
    ·Hvordan Clone i ImageCast 
    ·Hvordan ta opp stemmen din på en Sony Laptop 
    ·Slik: DWF fil til PDF 
    ·Hvordan kan jeg lage plakater med OpenOffice 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/