Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Python for nybegynnere programmerere
    programmeringsspråket Python gir mange fordeler til uerfarne programmerere . Den har en klar og enkel syntaks , fungerer på nettet , og som en stasjonær utviklingsverktøy, og det leveres komplett med et omfattende bibliotek av funksjoner . Videre fungerer Python tvers av alle operativsystemer , og det krever bare Python tolk og en tekst editor. Begynnelsen programmerere kan hoppe inn i Python og begynne å lære grunnleggende programmering begreper som variabel oppdrag , funksjon definisjon , og raskt, går videre til mer komplekse programmer i løpet av kort tid . Variabel Assignment

    Variable oppdrag i Python ligner oppdrag i andre språk : en

    x = 4

    I dette eksemplet er variabelen "x " nå inneholder verdien 4 . I motsetning til enkelte andre språk , er Python linjene ikke semikolon avsluttet. Den enden av en linje betegner slutten av en kommando. Videre er Python variabler ikke skrevet. I motsetning til C /C + + eller Java , som bruker variabeldeklarasjon med typer som :

    int x = 4

    Python variabler kan ta hvilken som helst verdi , og type er bestemt på variable oppdrag . Ved utførelse av driften - som addisjon - på variabler , men de må være av samme type. En programmerer kan ikke legge til et heltall og en rekke tegn , for eksempel.
    Datatyper

    Python inneholder alle de typiske datatyper som finnes i andre språk , for eksempel heltall , flyter, boolske og strenger. En annen viktig datatype i Python er List . En liste er en samling av data under et navn , som kan refereres til av indeksen. For eksempel , etter

    x = [' g ', ' t' , 'e' ]

    variabelen " x " er en liste over tre verdier . En liste er merket med klammer rundt tildelte verdiene . Å få noen av disse verdiene , må programmereren referere er av indeksen : en

    print x [ 1 ]

    t

    For lister , alle indeksene starter på 0 . Den første indeksen , x [ 0 ] , vil holde verdien " g " og så videre .
    Definisjon av funksjoner og ringer

    Funksjoner ta blokker med kode og definere dem under et navn, som en programmerer kan ringe for å utføre koden definert i funksjon når som helst . Den " def " søkeord betegner en funksjon definisjon : en

    def dobbel ( x ) : en

    --- > retur x * 2

    Funksjonen "double " definerer en blokk med kode , og gir tilbake en verdi ( x * 2 ) . Ved hjelp av funksjonen er et enkelt som å bruke sitt navn : en

    y = 3

    z = double ( y)

    print z

    6

    blokker av kode som forblir sammen blir tilkjennegitt for linje innrykk. Fordypningen er demonstrert med pilen i dette eksemplet. For kode for å forbli en del av dobbel funksjon, må det innrykk én fane videre etter den doble definisjonen .
    If ... Else

    Python bruker noen uttalelser til styre strømmen av et program . "Hvis" statement utfører en handling basert på en betinget eller en evaluering av en verdi

    hvis x == 2: .

    /* Gjøre ting * /

    utsagnet " x == 2 " returnerer en verdi vurderes som enten sant eller usant . Hvis det stemmer , utfører hvis setningen sin kode . Hvis False , er koden hoppes over. En " annet " statement kan definere alternativ kode til en hvis , som alltid vil utføre bør en " hvis " statement mislykkes : en

    hvis x == 2 : en

    /* gjøre ting * /

    annet : en

    /* gjør andre ting * /
    Mens og For Loops

    Ligner på en if setning , en " mens "statement skaper en loop, eller blokk med kode som gjentas så lenge som et betinget utsagn er sant : en

    mens x == 2

    /* gjøre ting * /
    < p > Hvis x ikke er lik 2, da koden i sløyfen begynner. Når det ender, den x == 2 betinget blir sjekket igjen , og hvis det fortsatt sant, vil koden kjøres igjen . Koden i mens blokken vil fortsette å løpe til x == 2 returnerer en falsk verdi .

    "For" looper er spesielle løkker som fungerer på listene . En for løkke tar hvert element i listen, og gjør det mulig for programmerer å gjøre noe med de verdier : en

    x = [' g ', ' t' , 'e' ]

    for yi x : .

    print y

    i for-løkken , vil variabelen " y " representerer hvert element i listen, ett om gangen


    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik kjører du en Python Script From Another Python Sc…
    ·Slik pakker Python Scripts 
    ·Hvordan å kode og dekode Symboler i Python 
    ·Hvordan å kompilere Python Med Debugging 
    ·Hva er IndexError i Python 
    ·Hvordan Konstruer en ordbok i Python 
    ·Hvordan legge til tekst til en etikett på Python 
    ·Hvordan lage Python Script Kjørbar 
    ·Forskjellen i Python og Django 
    ·Hvordan lage et vindu i Python 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan åpne MBOX filer 
    ·Hvordan lage din egen video Games Med Python 
    ·Hvordan finne det midterste tallet av tre tall i VBA 
    ·Hvordan skrive Scripts Med Notepad 
    ·Hvordan bruke et Autonummer i Visual Basic 
    ·Hvordan lage en pong spill med koden i VB 
    ·Numerisk analyse & Computer Programming 
    ·Hvordan å lære PHP programmering 
    ·Visual Basic Express 2008 XML-data Prosjekter 
    ·Klasse og objekter i VB 6.0 Opplæring 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/