Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan lage en Hangman spill med Java
    Alle husker spille ord- gjettelek Hangman som barn. En spiller velger hemmelighet et ord . Den andre spilleren har å gjette bokstaver som kan være i ordet. Hvis hun har rett , blir bokstavene lagt . Hvis hun er galt , er en annen kroppsdel ​​for bøddelen trukket i. Denne opplæringen vil lære deg hvordan å lage en enkel Hangman spill som kan spilles av to personer som bruker Java programmeringsspråk. Du trenger
    Computer
    Java Runtime Environment
    Java Development Kit
    tekst editor eller Java IDE
    Vis flere instruksjoner
    en

    Bygg hovedspillet loop. Lag en klasse som heter Main, og skriv følgende hovedfunksjon

    klasse Hoved { static boolean playingGame = true; . Statiske ArrayList triedLetters = new ArrayList (); statiske int gjetninger = 0 ; statisk String secretWord ;

    public static int main ( String [] args ) { secretWord = askForWord ( ) , mens ( playingGame ) { printBodyAndTriedLetters (); printWordSoFar ( ) ; getLetter (); if ( gameStatus ( ) == 1 ) { System.out.println (" Du vinner ! "); return 0 ;} else if ( gameStatus ( ) == -1 ) { System.out.println ("Du mister Secret ord var: " + secretWord ) ; return 0 ;} System.out.println (); System.out.println (); System.out.println (); } } }
    p Dette legger ut spillets struktur og gir deg fem funksjoner du trenger å skrive for å fullføre spillet : . askForWord ( ) , printBodyAndTriedLetters ( ) , printWordSoFar ( ) , getLetter () og gameStatus ( )
    2

    Skriv askForWord funksjon . Denne funksjonen vil være ganske enkel. Bruk BufferedReader klasse som følger med Java å få et hemmelig ord fra konsollen , og deretter skrive ut et hundretalls linjer for å skjule ordet .

    Public static String askForWord ( ) { BufferedReader i = new BufferedReader ( ny InputStreamReader ( System.in )); System.out.print (" Hva er hemmeligheten ord : "); String ord = in.readLine ( ) toLowerCase (); for ( int x = 0 ; x < 100; x + + . ) { System.out.println (); } return ( ord ) ;} ( se referanser 1 )
    3

    Skriv de printBodyAndTriedLetters ( )-funksjonen . For dette , du kommer til å skrive ut de hengt kroppsdeler basert på antall gjetninger spilleren har hatt så langt , og skrive ut alle brevene hun har prøvd.

    Public static void printBodyAndTriedLetters () { . //Hvis null gjetninger , vil ingen av disse evalueres som sant //Hvis to, så både den første og andre vil vurdere som true.if ( gjetninger > = 1 ) System.out.print ( "hodet" ), hvis ( gjetninger > = 2 ) System.out.print (" BODY "); if ( gjetninger > = 3 ) System.out.print (" VENSTRE ARM "); if ( gjetninger > = 4 ) System.out . print ( " HØYRE ARM "); if ( gjetninger > = 5 ) System.out.print (" VENSTRE BEN " ), hvis ( gjetninger > = 6 ) System.out.print (" HØYRE BEN ");

    //Du vil bokstavene skrives i alfabetisk order.Collections.sort ( triedLetters ); for (String brev : triedLetters ) { System.out.print ( bokstav + "") ;} System.out.println ( ) ;}
    4

    Skriv printWordSoFar ( ) . Du ønsker å sammenligne hver bokstav i ordet med den prøvd bokstaver og skrive disse bokstavene som passer . Hvis det ikke blir funnet samsvar , du ønsker å skrive ut en understrek ( "_ ")

    public static void printWordSoFar ( ) { for ( int x = 0 ; x < secretWord.length (); x + + ) . { String brev = secretWord.substring ( x ) ; boolean funnet = false; for (String t : triedLetters ) { if ( letter.startsWith (t ) ) { System.out.print ( t ) ; funnet = true; } } if ( ! found ) System.out.print ( "_ "); } }
    5

    Skriv getLetter ( ) . Dette er faktisk enklere enn det ser ut . Brevet vil bli testet av gameStatus , så alt du trenger å gjøre her er å gjenbruke kode fra trinn 2 for å hente et brev fra brukeren.
    6

    Skriv gameStatus ( ) . For å gjøre dette , gjenbruke koden i printWordSoFar ( ) for å teste om et brev eksisterer. Trenger du bare å endre det i en liten måte : å teste om sløyfen har vært vellykket på alle iterasjon. Følgende vil fungere : en

    public static void gameStatus ( ) { boolean løst = true; for ( int x = 0 ; x < secretWord.length (); x + + ) { String brev = secretWord.substring ( x ) ; boolean funnet = false; for! (String t : triedLetters ) { if ( letter.startsWith (t ) ) { funnet = true; } } if ( funnet ) løst = false; } //Hvis løst , tilbake 1 /. /Hvis ikke løst og game over, returnerer -1 //Hvis ingen av de ovennevnte , retur 0.if ( løst ) return 1; . else if ( ! løst && gjetninger > = 6 ) return -1 ; else return 0 ; }

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Ved å bruke JSP Vs . JSPF 
    ·Slik konverterer String til Date Format i Java 
    ·Hvordan Program i Flash Java 
    ·Hvordan å lære Java 6 
    ·Slik konverterer et objekt til en Long Primitive i Java…
    ·Hvordan finne en fil i Eclipse 
    ·Slik konverterer en Mockup til HTML 
    ·Hvordan Execute jeg Jar Java filer med Windows Vista 
    ·Java Applets Tutorial 
    ·Hvordan Rull til bunnen av en liste i Java 
      Anbefalte artikler
    ·VBA Programming Theory 
    ·Hvordan dekode feilrettingskoder via lineær programmer…
    ·Hvordan lage Overlappende CSS Divs Flytt Together 
    ·Hvordan legge til en Record Med SQL 
    ·Hvordan endre en tabell Standard Vis Med Visual Basic 
    ·PHP triks 
    ·Hvordan få Picture Black & White 
    ·Definisjon av Visual Basic Forms 
    ·Hvordan sette opp PHP på Send Mail 
    ·Hvordan å løse en Matrix hjelp QBasic 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/