Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan skrive Games i Java
    Java programmeringsspråk har blitt et populært valg for utbygging på grunn av sin objektorientert struktur og sitt virtuelle - maskin basert grensesnitt som gjør at programmer skrevet i Java for å kjøre uten modifikasjon på en rekke operativsystemer og datamaskiner, fra mobiltelefoner til arbeidsstasjoner . Det er også en helt i stand plattform for spillutvikling , og hvis du bare starte å lære spillutvikling , er det best å starte enkelt og lage en Pong - klone. Du trenger
    Java
    Vis flere instruksjoner
    en

    Lag en klasse og gi den navnet JPong . Hvis du bruker en IDE som NetBeans , kan du gjøre dette fra filmenyen. Men selv en enkel tekst editor gjøre jobben: bare lage en fil som heter

    Lim inn følgende skjelett inn i filen " JPong.java . " :

    Import java.awt.Canvas ; import javax.swing.JFrame , import java.awt.event.KeyListener , import java.awt.event.KeyEvent , import java.awt.Color , import java.awt.Graphics ;

    public class Pong implementerer KeyListener {

    offentlig Pong ( ) { }

    public void keyPressed ( KeyEvent e ) { }

    //Disse to er nødvendig av kompilatoren , men ikke vil bli brukt i din game.public ugyldig keyReleased ( KeyEvent e ) { } public void keyTyped ( KeyEvent e ) { }

    public void draw ( ) { }

    public boolean detectCollision ( ) { }

    public void spill ( ) { }

    public static void main ( String args [ ] ) { }

    }

    resten av trinnene vil gradvis fylle ut skjelettet for å lage et komplett spill .
    2

    Definer dataene klassen trenger. Sett dette på toppen av klassen : en

    private final int BREDDE = 640 ; private final int HØYDE = 480 ; private final int DELTA = 8; private final int PADDLE_WIDTH = 32 ; private final int PADDLE_HEIGHT = 128 ; private final int PUCK_RADIUS = 32 ;

    Graphics g;

    private int x1 = 20 , //plasseringen av spiller As paddleprivate int y1 = 240 ; private int x2 = 600 //plassering av spiller B paddleprivate int y2 = 240 ;

    private double x = 60,0 ; //plasseringen av ballprivate double y = 140,0 ; private double vx = 2,0 ; //hastighet ballprivate dobbel vy = 1.0;


    3

    Lag konstruktøren

    offentlig Pong ( ) { JFrame f = new JFrame (); . f.setDefaultCloseOperation ( JFrame.EXIT_ON_CLOSE ) ; f.setTitle ( " Pong 1.0" ) ; f.setResizable ( false) ; Canvas c = ny Canvas (); c.setSize ( 640 , 480 ) ; f.add ( c ) ; f.pack (); f.setVisible ( true); g = c.getGraphics (); f.addKeyListener (denne) ; draw (); }
    4

    Opprett keyPressed metoden. Dette vil bli kalt når brukeren trykker på en tast på tastaturet , og det vil føre til at padleårer å bevege seg når enkelte taster trykkes : en

    public void keyPressed ( KeyEvent e ) { if ( e.getKeyCode ( ) = = KeyEvent.VK_UP ) y2 = y2 - DELTA ; else if ( e.getKeyCode ( ) == KeyEvent.VK_DOWN ) y2 = y2 + DELTA ; else if ( e.getKeyChar ( ) == 'i' ) y1 = y1 - DELTA ; else if ( e.getKeyChar ( ) == ' k ' ) y1 = y1 + DELTA .;}
    5

    Lag trekningen metoden som vil trekke skjermen hver kamp ramme
    < p > public void draw ( ) { g.setColor ( Color.black ) ; g.fillRect ( 0 , 0 , bredde, høyde ) ; g.setColor ( Color.red ) ; g.fillRect ( x1 , y1 , PADDLE_WIDTH , PADDLE_HEIGHT ) ; g.setColor ( Color.green ) ; g.fillRect ( x2 , y2 , PADDLE_WIDTH , PADDLE_HEIGHT ) ; g.setColor ( Color.yellow ); g.fillOval ( ( int ) x , ( int ) y , PUCK_RADIUS , PUCK_RADIUS ) ;

    }
    6

    Opprett dueller metode som vil avgjøre om pucken har rammet en av padleårer : en

    public boolean detectCollision ( ) { //test for kollisjon med første paddleif ( y + vy > y1 && y + vy < y1 + PADDLE_HEIGHT && x + vx < x1 + PADDLE_WIDTH && x + vx > x1 ) { return true; }

    //test for kollisjon med andre paddleelse if ( y + vy > y2 && y + vy < y2 + PADDLE_HEIGHT && x + vx + PUCK_RADIUS > x2 && x + vx + PUCK_RADIUS < x2 + PADDLE_WIDTH ) { return true; } else return false; }

    7

    Lag spillet loop. Denne funksjonen koordinerer de andre ved å kjøre kontinuerlig så lenge spillet er åpent : en

    public void spill ( ) { while ( true) { if ( x + vx < 0

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Struts Vs . Hibernate 
    ·Hvordan bygge en Meny i Android 
    ·Hvordan erstatte et ord i en setning i Java 
    ·Hvordan bruke Blender Grafikk i Java 3D 
    ·Slik Clear Java Web Start Cache 
    ·Hvordan teste Java Memory Heap størrelse 
    ·Hvordan aktiverer jeg Java på verktøylinjen Min 
    ·Java 1.6 Trening 
    ·Hvordan lage en animasjon ikon i en JTable 
    ·Som brukes mer : ? Java eller Visual Basic 
      Anbefalte artikler
    ·Ytelse av en assosiativ array i PHP 
    ·Hvordan konvertere en streng til et datasett 
    ·Hvordan lage en tråd fra innsiden av en Dynamic Link L…
    ·PHP Mkdir Tillatelse fungerer ikke 
    ·Hvordan gjøre en mouseup Event i VB6 
    ·Hvordan Sammenlign Strings i JavaScript 
    ·VBA-kode Struktur 
    ·Slik konverterer OS Grid til GPS 
    ·Hvordan Lukk PHP Tags 
    ·Slik konverterer Strings til objekter i VB 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/