Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan skjule data i Java
    Java er et objektorientert programmeringsspråk. Et prinsipp funksjon i objektorientert programmering er innkapsling. Innkapsle en data medlem gjemmer den bak et grensesnitt . Data forblir skjult for alle objekter som forsøker å kommunisere med den. Kapslingsmediet grensesnittet bestemmer nøyaktig hvordan objekter kan påvirke de skjulte data . En god måte å øve objektorientert programmering i Java , er å skrive en rask program som skjuler en data -medlem og gir også et felles grensesnitt som gir tilgang til dataene. Du trenger
    Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle ( se Resource for link )
    Vis flere instruksjoner
    en

    Load NetBeans IDE ved å klikke på programmets ikon. Når programmet er lastet inn, går du til "Ny /New Project" og velg " Java Application " fra listen til høyre side av skjermen . En ny kildekoden filen vises i NetBeans tekst editor. Kildekoden filen inneholder en ny klasse erklæring og en tom hovedfunksjon . Det skal se omtrent slik ut : en

    offentlig Class className

    { public static int main ( String [] args ) { } }
    2

    Lag en skjult , eller privat, data medlem i løpet av de krøllete parentes i klassen erklæringen , men over den viktigste metoden erklæringen. Den private data medlem vil være utilgjengelig uten særlig getter og setter-metoder . Til alle andre objekt , vil data medlem være usynlig . Dette er mulig på grunn av bruk av ordet "privat" i data medlem erklæring. Skriv følgende mellom de krøllete parentes av den viktigste metoden : en

    private int x = 4;
    3

    Lag en setter funksjon som heter " setX " som vil endre verdien av variabelen x . De variable x kan ikke endres på noen annen måte på grunn av sin private attributt. Det er effektivt usynlig for andre objekter. En setter funksjonen setter rett og slett en verdi til variabelen x . Skriv følgende under uttalelse skrevet i forrige trinn : en

    public void setX ( int y)

    { x = y; }
    4

    Lag en getter funksjoner som heter " getX ", som griper den nåværende verdien av x . Dette er den eneste måte å finne ut hva verdien av x er , siden det er privat og kun tilgjengelig fra innenfor denne klasse . Skriv følgende getter under fuglehunden skrevet i forrige trinn : en

    public int getX ( )

    {return x ;}
    5

    Opprett en ny forekomst av denne klassen med den viktigste metoden . Dette gjør at du kan få tilgang til getters og settere . For å opprette en ny forekomst av klassen , skriver følgende uttalelse innenfor de krøllete parentes av den viktigste metoden : en

    className cN = ny className ();
    6

    Sett verdien av variable x ved hjelp av fuglehunden funksjonen " setX ." Dette er den eneste måten å få tilgang til denne private feltet , siden det er effektivt usynlig . Skriv følgende uttalelse under den forrige setningen, fortsatt innenfor de krøllete parentes av den viktigste metoden : en

    cN.setX ( 8 ) ;
    7

    få verdien av variabelen x ved hjelp av getter funksjon " getX . " Denne funksjonen kan bli brukt i forbindelse med trykk -funksjon for å sende verdien til den utgang konsollen. Å skrive ut verdien av x ut til konsollen , skriver følgende uttalelse under en skrevet i forrige trinn : en

    System.out.println ( cN.getX ( ));
    8

    Kjør programmet ved å trykke F6 . Programmet skjuler variabel x fra alt, men sin egen klasse , som har en getter og setter metode. Ved å påberope disse metodene , kan du stille inn og få verdier for x uten å se x selv. Programmet skriver ut verdien " 8 ", siden det var det x ble endret til av fuglehunden metoden.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lager jeg en enkel interesse kalkulator i Java 
    ·Hvordan Stopp Repaint i Java Med JPanel 
    ·Hvordan bruke variabler i en Eclipse CLASSPATH Prosjekt…
    ·Hva er Java Runtime Environment 
    ·Hvordan finne et maksimalt antall i Java 
    ·NetBeans prosjekttyper 
    ·Hvordan Split en String Into Letters i Java 
    ·Slik kjører du en Clojure Søknad på JVM og CLR 
    ·Hvordan lage en Hangman spill med Java 
    ·JDK er ikke oppdaget av Java 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan skriver jeg en temperatur konvertering program …
    ·Hvordan Spesifiser Hidden Input URL Med JSF 
    ·Hvordan flytte en Recursive Underkatalog 
    ·Hvordan legge til tekst til en JTextField 
    ·Hva er en sekvensiell fil 
    ·Hvordan lage en Binary File Fra C # 
    ·Hvordan bygge et registreringsnummer side i PHP 
    ·Connect: Direkte Coding triks 
    ·Slik endrer markøren til en egendefinert markør for V…
    ·Scrum Methodology 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/