Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Datamaskinalgoritmer Tutorial
    En datamaskin algoritme er , ganske enkelt , et sett av regler et program bruker for å løse et problem , i helst så få trinn som mulig . Algoritmer kan brukes til små oppgaver , eller de kan være på midtpunktet av gigantiske selskaper; algoritmen Google bruker for å få søkeresultater er massiv , og blir stadig endret (og en godt bevart hemmelighet ) . Avanserte algoritmer bruker hendelser og conditionals å oppnå det beste resultatet . Grunnleggende Algoritmer

    Den grunnleggende ideen bak algoritmer - og virkelig , programmer generelt - er å bestemme hva du vil oppnå og deretter holde bryte det inn trinn. For eksempel , si at du ønsker å spille tennis. Du har kanskje å gjøre følgende : en

    en . Ring noen venner og invitere dem til play.2 . Samle stuff.3 . Kjør til tennisbanen .

    Selvfølgelig betyr det ikke alltid skje sånn. Så kan det være lurt å avgrense at både være mer spesifikk og dekke alle mulige resultat.

    En . Ring en venn og invitere dem til å spille . Dersom venn sier nei, gjenta dette trinnet med en annen venn . Hvis vennen sier ja , går du til trinn # 2.2. Bestem en tid og sted for å play.3 . Finn din tennis racket.4 . Sett tennisracket i car.5 din . Ti minutter før [ tid ] skjer, kjøre til [ sted ] .
    P Som du kan se, kan du holde bryte dette ned i flere trinn og flere alternative scenarier.
    Ingredienser av algoritmer

    mer komplisert algoritme ovenfor inneholder faktisk en rekke programmering prinsipper. Ta en titt på trinn 1 . Det er en grunnleggende programmering bue: fortsette å gjøre en bestemt oppgave (å kalle venner) inntil en betingelse er oppfylt ( man sier ja )

    Du kan også se på det som et "case " eller en " hvis /da". uttalelse. I tilfelle av "ja", gå til trinn # 2 . I tilfelle av "nei", gå til trinn # 1 . Eller, hvis "ja", gå til trinn # 2 . Hvis noen andre svar, gjenta trinn # 1 . Du må selv bestemme den beste metoden å bruke for hvert enkelt algoritme

    Step # 2 skaper to variabler: . En tid og et sted . Du kan plugge dem inn i programmet senere , i trinn nr. 5 , når dine handlinger er avhengig av verdiene av de to variablene

    Endelig inneholder Step # 5 en hendelse: . Når [ tid ] minus ti minutter oppstår , få i bilen.
    feilsjekking og Helhet

    en av de store vanskelighetene bak å lage algoritmer er nødvendigheten av å dekke alle scenarier . Dette er mest åpenbart illustrert i å lage programmer som er avhengige av brukerens input. For eksempel i et videospill , hva hvis spilleren bestemmer seg for å drepe en karakter som er viktig for handlingen ? Lager du tegnet uforgjengelig ? Lager du en alternativ seier tilstand ? I et elektronisk skjema , hva om du spør brukerne å legge inn et tall mellom én og 10, og de input " bob" ? For å skape den mest robuste algoritme mulig , må du tenke ut alle mulige utfall og bygge på sjekker for hver av dem .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Heltallsprogrammering & stykkevis lineære funksjoner 
    ·Samtalemuligheter Prosjekter i Visual Studio 
    ·Hvordan Test Business Objects 
    ·Hva er en sparsom Array i MATLAB 
    ·Funksjon Håndtak i MATLAB 
    ·Hvordan programmere en Allen Bradley PLC 
    ·PowerPoint-presentasjon Ideer for en datamaskin klasse …
    ·Hvordan lage et Infinite Loop Program i Basic 
    ·Hvordan lage Odd - formet Knapper i C # 
    ·Bruk av logaritmer i Datamaskiner 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan bygge en telefonsvarer i VB6 
    ·Ulempen med Struts 
    ·Endre en musepeker i Javascript 
    ·Ulempene ved Normalisering 
    ·Hvordan få tilgang Windows Registry Fra Java 
    ·Hvordan Tegn et sektordiagram ved hjelp av JavaScript 
    ·Hvordan lagrer jeg en fil i Xcode 
    ·Hvordan bruke preferanse Loader på en iPhone 
    ·MySQL PHP Søk Scripts 
    ·Slik kopierer koden Knapp for innebygging 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/