Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Human Computer Interface Design Guidelines
    Målet med å følge menneske-maskin -grensesnitt (HCI ) retningslinjer for design er å skape effektive grensesnitt som hjelper en datamaskin bruker datamaskin relaterte oppgaver. Brukere skal raskt kunne se og forstå deres valg , og grensesnittet skal vise dem , så enkelt og så enkelt som mulig , hvordan man skal oppnå et gitt mål . " The Human -Computer Interaction Handbook: Fundamentals , utvikling teknologi og nye programmer , " Sears & Jacko sier at du kan redusere alle retningslinjer ned til to grunnleggende prinsipper: når det kommer til datamaskiner , ikke gjør brukerne tenke eller arbeide . Testing

    " Ikke Make Me Think : A Common Sense Approach to Web Usability, " Steve Krug sier den viktigste retningslinjen er å teste , teste og teste på nytt, helt fra begynnelsen. Han kaller dette " usability testing. " Begynn med å se på konkurrentens nettsider eller nettsteder du liker. Kom opp med et sett med oppgaver spesielt til nettstedet du bygger , som bestiller et produkt. Deretter finne noen som aldri har brukt området , be ham eller henne til å gjøre et sett med oppgaver , og se og ta opp hvordan de gjør. Identifisere hvordan grensesnittet hjelper eller forvirrer dem . Deretter designe ditt eget nettsted på papir . Gjør brukertesting på prototyper , suksessivt raffinering hver prototype med nye testpersoner til du er fornøyd kan de fullføre oppgaver så enkelt som mulig .
    Forventning

    Ved utforming et program, må du huske på at grensesnittet bør forvente en brukers behov . Den beste måten å gjøre det på er ikke å forvente at brukere skal måtte spille rundt eller eksperimentere for å finne ut hvordan å gjøre hva de vil gjøre. Grensesnittet skal gjøre alle de opplysninger og bruker handlinger som enkelt og tydelig som mulig.
    Konsistens

    Mens brukerne trenger å gjøre forskjellige oppgaver , er det vanligvis slik at disse oppgavene kan bli brutt ned i et sett av felles komponenter. For eksempel hvis du bruker et tekstbehandlingsprogram, starter hver hovedoppgave ved å gå til samme menylinjen , og hver del av menylinjen ser ut og fungerer på samme måte. Kort sagt , du ønsker å beholde, så godt du kan , et konsekvent utseende , følelse og atferd gjennom hvert nivå av søknaden.
    Effektivitet i brukermanualen

    måle produktiviteten av noen dataprogram ved produktiviteten hos brukeren , ikke programmet. For eksempel , hvis en bruker tar , sier 10 sekunder å gjøre en oppgave ved hjelp av ett program , men tar 15 sekunder å gjøre det samme oppgave i en annen utforming av det samme programmet , er den tidligere bedre enn den sistnevnte , selv om sistnevnte programmet bruker dataressurser mer effektivt enn tidligere .
    Synlig Navigation

    alltid gjøre navigasjonssystemet så enkelt og så enkel å bruke som mulig. Igjen , ikke gjør brukerne "tror" om hvordan du bruker navigasjon, ikke gjør dem må huske en masse ting for å unngå å bli tapt i søknaden

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en HTML- String i Objective C 
    ·Slik installerer ASP.NET 
    ·Hvordan skrive en FTP- Script 
    ·Hva er en dobbel Bokstavelig 
    ·Hvordan Høyre Juster tekst med HTML 
    ·Slik skjuler et bilde Place Holder 
    ·Hvordan lage et bilde Rollover Ved hjelp av HTML progra…
    ·Hvordan legge til en apostrof i CL AS/400 
    ·Om SQL Profiler Bruk 
    ·Slik importerer XSD Into WSDL 
      Anbefalte artikler
    ·Strengfunksjoner i Oracle SQL 
    ·Hvordan åpne en PDF- skjema Ved hjelp av PHP 
    ·Hvordan lage en JAD Fra COD ALX 
    ·Perl Socket Typer 
    ·Uttalelse Dekning Vs . Branch Dekning 
    ·Hvordan konvertere en streng til en figur i C + + 
    ·Hvordan redigere DataGrid Cell i Silverlight 
    ·Hvordan lage et søkeskjema for en Visual Basic-prosjek…
    ·Hvordan bruke Vector STL Container klasse 
    ·Tutorial for å lage ASP VBScript Med Tilgang i Dreamwe…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/