Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan lage en Flash Escape spill
    Flash eventyrspill kommer i mange sjangere , inkludert rom unnslippe . Disse spillene involverer et tegn ser gjennom et rom etter skjulte gjenstander og fullføre et puslespill å flykte fra rommet. En Flash room escape spillet kan ha flere nivåer eller bare ett nivå . Før du forsøker å skape et nivå i et rom unnslippe spillet , planlegge utseendet på nivået . Hvis du lager et spill med flere nivåer , sørg for hvert nivå ser annerledes ut. Instruksjoner
    en

    Klikk på "File "-menyen i Adobe Flash og bla til "Ny Flash dokument . " Klikk på denne linjen .
    2

    Flytt musen til tidslinje. Lag fem lag ved å høyreklikke på tidslinjen og velge " Create New Layer. " Navngi bunnlaget " Script Layer. " Navngi lag over det " skjulte objekter . " Navngi lag over det " Bakgrunn ". Navngi lag over det " Bevegelige objekter . " Nevne det øverste laget " Door ".
    3

    Tegn bakgrunnen. Klikk på bakgrunnslaget i tidslinjen . Klikk på ønsket uavgjort verktøyet og tegne omrisset av bakgrunnen objekter, for eksempel tepper , lamper, senger og bord . Tegn en liten hvit firkant for å gjøre plass til "Player inventar . " Klikk på " Lock "-knappen i tidslinjen for å låse laget . Dette vil forhindre eventuelle utilsiktede endringer i laget.
    4

    Tegn døren. Klikk på " døren "-menyen i tidslinje. Bruk tegneverktøyet til å trekke døren til rommet. Tegn døren på høyre side av rommet . Klikk på lås-ikonet på tidslinjen for å låse lag .
    5

    Snu døren til et symbol . Trykk på " F8 " tasten på tastaturet og skriv " door_btn " i tekstfeltet i pop ut vinduet . Klikk på " Button" som type . Trykk "OK".
    6

    Lag bevegelige objekter . Velg " Movable Objects "-menyen i tidslinje. Tegn alle objektene . Pass på at ingen av objektene touch.
    7

    Konverter de bevegelige objekter symboler. Klikk på en av de stedene. Trykk "F8" og navnet på objektet med et navn som slutter på " _mc . " Trykk på " Movie Clip" som type og trykk " OK ". Gjenta denne prosessen for alle ikonene .
    8

    Lag skjulte objekter . Klikk på " Skjulte objekter " lag i tidslinjen . Dra " Skjulte objekter " lag ved siden av " Movable Objects " lag . Tegn objektene ved hjelp av tegneverktøy . Høyreklikk på objektet og bla til "Skjult ".
    9

    Snu objekter inn symboler. Trykk "F8" og klikk på et objekt . Endre navn på objektet og velg " Movie Clip" som type .
    10

    Legg objektene til inventar . Høyreklikk på objektet , og bla til " Kopier ". Høyreklikk på den hvite boksen og bla for å lime . Endre størrelsen på objektet ved å klikke på hjørnet og dra hjørnet innover .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan skrive programkode 
    ·Hvordan Valider CSS Sider 
    ·Slik konverterer en ARGV til et heltall 
    ·Altera Quartus II Tutorial 
    ·Hvordan Overbelastning en peker i C + + 
    ·Slik publiserer Med CPP 
    ·Definisjon av en tilbakekallsfunksjon 
    ·Slik Boot Datamaskiner 
    ·Hvordan få feltnavnene fra et datasett 
    ·Slik bruker du en Spinner for en Palm Pilot 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage en objektorientert Java spill 
    ·Hvordan Aktiver MySQL Query Cache 
    ·Visual Basic Controls og funksjoner 
    ·Hvordan redigere TreeNode Fra Utforsker i VB.NET 
    ·Slik pakker du ut den APK Fra Google SDK 
    ·Hvordan programmere Beregn Button i Vb.Net 
    ·Hvordan skrive ut et nummer som en prosentandel i Visua…
    ·Hvordan lage en MARC Record 
    ·Hvordan lage et C + + -programmet i Visual Studio 6.0 
    ·VBA & Named Pipes 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/