Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan Graf Algoritmer
    Algoritmer er metoder for å løse problemer skrevet i et endelig antall skritt . Instruksjonene på algoritmer har en bestemt rekkefølge slik å lese dem i vanlig språk kan noen ganger være forvirrende eller vanskelig . Flytskjemaer er diagrammer som hjelper organisere og presentere ideer og prosesser, noe som gjør dem perfekt til grafisk representere algoritmer . Flytskjemaer bruker former og rettet piler å organisere instrukser, greiner og prosesser . Denne organisasjonen gjør testing for feil enklere , og hjelper til med å legge til rettelser eller forbedringer av algoritmen . Instruksjoner
    en

    Skriv ned din algoritme. Skriv hvert skritt på en linje , og legge til en " begynner" og "End" skrittet til algoritmen . Flytskjemaer omslutte instruksjonene i former ( for eksempel oval, osv.) for å skape en grafisk fremstilling av en algoritme . For eksempel vil en enkel algoritme for å slå et ord fra små bokstaver til store bokstaver være : en

    START

    Les ordet
    p Hvis ordet er små

    deretter konvertere ord i store bokstaver

    Show ord

    END
    2

    Legg ved " BEGIN " og " END" i en oval . Ovaler brukes til å skille når algoritmen starter og stopper .
    3

    Uavgjort rektangler å vise handlinger eller prosesser . Fra eksempelet , er linje fire en instruksjon , og skal være omsluttet av et rektangel.
    4

    Tegn et parallellogram å representere data input og output. Fra eksempel linjer to og fem er inngang og utgang henholdsvis .
    5

    Diamonds representerer beslutninger som kan bare vurderes som sant eller usant. Linje tre fra eksempelet bør være omsluttet av en diamant .
    6

    Koble alle figurene med en pil. Hver figur har en pil som strømmer ut fra det , bortsett fra "END ". Den diamantform har to piler : En arrow fører til hvis betingelsen er sann og en pil hvis betingelsen er usann . Den komplette eksempel: [ . Innkapslet i et parallellogram med en pil til neste formen ]

    BEGIN [ . Encased i en oval med en pil til neste formen ]

    Les ordet
    p Hvis ordet er små [ innkapslet i en diamant med to piler, en peker til neste form ( true) , og en annen arrow til linje fem ( false). ]

    deretter konvertere ord i store bokstaver [ Encased i et rektangel med en pil til neste form. ]

    Show ord [ innkapslet i et parallellogram med en pil til neste form. ]

    END [ Encased i en oval med ingen piler ut . ]

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er en sjekksum på en Mac 
    ·Hvordan lage en SWF Close Button 
    ·Zebra ZPL Programming Guide 
    ·Forskjellen mellom Tolket & kompilert språk 
    ·Bruksområder for en rekursiv funksjon 
    ·Hvordan Pass Variabler å CGI Fra en Frameset 
    ·Hvordan lage et Word Array i MIPS 
    ·Hvordan dekode feilrettingskoder via lineær programmer…
    ·Hvordan å generere et tilfeldig heltall i Ada 
    ·Hvordan lage du Div 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Tegn en Oval i NetBeans 
    ·Hvordan kan overskridelser og formatstreng Bugs Alter p…
    ·Hvordan få Web Apps med Visual Basic 2010 
    ·Hvordan bruke Direct3D 
    ·Slik behandler Java- oppdateringer på Network 
    ·Hvordan sjekke en eiendom i Access VBA 
    ·Slik konverterer Varchar å flyte i MySQL 
    ·Hva Er Query for Telle Records i MySQL Bruke en PHP Scr…
    ·Slik starter Tomcat på Linux 
    ·Slik installerer Google Analytics -koden i PHP 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/