Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Forklaring av Big O notasjon
    datavitenskap problemer ofte involvere mer enn én løsning , og hver løsning er nådd ved å følge et sett med regler , også kjent som en algoritme . Store o notasjon gir en metode for å beskrive effektiviteten av en algoritme - med andre ord , den tid det tar for en algoritme for å drives som en funksjon av størrelsen på den inngang til den algoritmen. Bakgrunn

    Big O notasjon - også kjent som Landau symbol , etter den tyske jødiske matematikeren Edmund Landau - beskriver veksten av en funksjon , også kjent som sin " orden", derav stor bokstav " O." Big O notasjon er ment for å måle ytelsen til en algoritme i seg selv , snarere enn maskinvaren som algoritmen kjøres. Ett stykke maskinvare kan være raskere eller saktere enn en annen med en konstant faktor , så alle konstante faktorer fjernet fra Big O notasjon .
    Konstant spilletid

    En algoritme som alltid tar omtrent samme tid til å kjøre, uavhengig av størrelsen av input , sies å ha " konstant" kjøretid. I store o notasjon, blir denne type algoritme kjent som en "bestille en " algoritmen og er betegnet med O ( 1). Eksempler på O ( 1 ) algoritmer inkluderer skyve eller spratt data til og fra et programmeringsspråk stack, og hente en enkelt data element fra en matrise når du vet sin posisjon . Disse algoritmene bare utføre et visst antall skritt , uansett hvor stor den inngangen blir .
    Linear spilletid

    En algoritme som kjører øker proporsjonalt , eller lineær måte , er med størrelsen på sitt innspill sies å ha " lineære " kjøretid. I store o notasjon, blir denne type algoritme kjent som en " i n " algoritmen og er betegnet med O (n ) , som indikerer at den tid det tar for algoritmen å løpe øker lineært når antallet dataelementer "n , "øker . Et enkelt eksempel på en O (n) algoritmen er en algoritme som beregner summen av en liste med tall, ett tillegg kreves for hvert element i listen, slik at den del tillegg er det samme som antall elementer

    Quadratic spilletid

    en algoritme som kjører øker med en faktor på n ^ 2 når størrelsen på sine innsatsfaktorer øker med en faktor på " n" sies å har " kvadratisk " kjøretid. I Big O notasjon , er denne type algoritme kjent som en ordre n ^ 2 algoritme , eller rett og slett en kvadratisk algoritme , og er merket med O ( n ^ 2 ) . Eksempler på O ( n ^ 2 ) algoritmer inkluderer sortering algoritmer , for eksempel innsetting sortere og boble sortere, der doble størrelsen av input firedobler kjøretid.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er en sparsom Array i MATLAB 
    ·Hvordan legge til Side Informasjon til et innloggingssk…
    ·Hvordan Skriv inn Registrering Nøkkel i Reason 4.0 
    ·Hex kode for Apostrophe 
    ·Hva er forskjellen mellom analog og digital data 
    ·Hvordan finne der en UIIMage er plassert i en UIIMageVi…
    ·Blikkfang Protokoller 
    ·Slik Konstruer flytskjemaer 
    ·Hvordan Beregn hammingkode 
    ·Hvordan bruke Diamond figurer i flytskjemaet 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan endre et filnavn i Perl 
    ·Hvordan setter jeg et felt i MS Word 2007 for tilgang i…
    ·Hvordan lage en snarvei på skrivebordet Ved hjelp av V…
    ·Hvordan lage PHP Aliasing for en URL med Plesk 
    ·Hvordan dekode binære Strings 
    ·Hvordan bruke strncpy funksjon i C + + 
    ·Hvordan lage et vindu i Python 
    ·Hvordan bruke Ant i FlashBuilder 
    ·Køer og Stacks Forklart 
    ·Hvordan endre fieldset Color 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/