Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan skrive pseudokode for en Kalkulator
    Mange programmeringsspråk har felles oppgaver som gjentar gjennom løkker , forgreininger basert på if- then-else logikk og utfører beregninger. Du kan bruke disse og andre operasjoner for å konstruere en pseudokode program som ikke kjører på en datamaskin , men i stedet går i tankene dine når du vurdere det på papir . Med brainstorming en prosess , identifisere høy - nivå prosesser og skrive dem ned logisk , kan du bruke hva du kommer opp med for å skape kvalitet programvare , bruke ekte programmeringsspråk. Instruksjoner
    en

    Tenk på hva det tar å lage en kalkulator arbeid på et høyt nivå, og skrive ned disse high- oppgaver på et ark . De kan virke som vist nedenfor :

    inputData = Read_Input ( ) resultat = Perform_Calculations ( inputData ) Display_Results ( resultat)

    Dette er handlinger som oppstår når du skriver tallene inn en kalkulator , trykker på en funksjonstasten og vise resultatene . Den første setningen kaller en metode som leser input fra en bruker. At metoden returnerer resultater som går inn i Input_Data variabel. Den neste setningen passerer disse dataene til en funksjon som heter Perform_Calculations . Perform_Calculations beregner et resultat og returnerer det til denne koden som lagrer den i følge variabel. Den endelige uttalelsen går som resulterer til en funksjon som viser det .
    2

    Tegn en stor boks rundt disse uttalelsene . Denne boksen representerer programmets viktigste modulen. Tegn en stor boks på papir og skrive " Read_Input ( )" på toppen av det. Denne boksen representerer den funksjonen som leser innspill som trengs for å utføre beregninger . Type setningane i boksen som du tror du trenger å skje for å hente informasjon fra en bruker. Disse utsagnene kan se ut som de som vises nedenfor : en

    Print "Enter Første Nummer " firstNumber = Read_InputPrint "Enter Second Number" secondNumber = Read_InputPrint "Skriv en Operator " Skriv ut "Skriv inn en Operator " operator = Read_InputReturn firstNumber , secondNumber , operatør

    firstNumber , secondNumber og operatør variabler vil inneholde verdiene en bruker går inn via noen metode . Den endelige setningen returnerer variablene til å kalle modulen .
    3

    Tegn en annen boks på papir og skrive " Perform_Calculations ( firstNumber , secondNumber , operatør) på toppen av det. Legg uttalelser i denne ruten trengs for å utføre beregninger ved hjelp av to tall og operatør sendes til funksjonen . Disse utsagnene kan ligne på følgende utsagn : en

    hvis operatøren = "+ " resultat = firstNumber + secondNumber

    annet hvis operatøren = "-" resultat = firstNumber - secondNumber

    annet hvis operatøren = " *" resultat = firstNumber * secondNumber

    annet hvis operatøren = "/" resultat = firstNumber /secondNumber

    retur resultat

    Denne koden bruker en hvis setningen å bestemme setningen til å kjøre basert på operatørens verdi. Etter en av uttalelsene beregner resultatet , passerer den siste setningen resultatet tilbake til å kalle modulen .
    4

    Tegn en endelig boksen på papir og skrive " Display_Result ( resultat) " på toppen av boksen . Skriv ned uttalelsene som trengs for å presentere resultatet til en bruker , som dette : en

    Print resultat

    Gjennomgå pseudokode og følge logikken begynnelsen på den første setningen i den viktigste modulen. Se etter logiske feil i koden som du går gjennom den. Identifisere dem hvis de finnes , og korrigere pseudokode om nødvendig.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·En Opplæring for Altera FPGA 
    ·Slik spiller QCP 
    ·Hvordan Sammenlign Time in Pascal 
    ·MSI-pakke Opplæring 
    ·Hvordan lage Autocad Lisp programmer 
    ·Scrum Methodology 
    ·Hvordan legge til tekst i en INP fil ved Python 
    ·Hvordan åpne SIP -filer 
    ·Sette inn Uttalelser i Syntax 
    ·Hvordan oppdaterer påloggingsinformasjonen Mal Med ASP…
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan konvertere en streng til INT PERL 
    ·Hvordan lage en gjettelek hjelp Python 
    ·Visual C Sharp String Funksjoner 
    ·Jeg får ikke åpnet min Utdatafil 
    ·Hvordan lage en 2D Dynamic Array av strenger i Python 
    ·Slik formaterer kolonner & Tall i Java 
    ·Hvordan sette inn data i en Array i PHP 
    ·Python Kernel Metoder 
    ·Slik konverterer Enum til List 
    ·MySQL Tekst Vs . Varchar 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/