Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Python Programming >> Content
    Hvordan lage en gjettelek hjelp Python
    med sin fleksibilitet , utvidelsesmuligheter, og grei syntaks og ordforråd , har Python blitt et populært verktøy for hardcore kode aper samt uerfarne programmerere. Python -koden finner i mobiltelefoner, høy trafikk nettsteder og under panseret på import programmene på Mac og Windows-plattformer . Det har blitt det første språket undervises i Innføring i programmering klasse ved Massachusetts Institute of Technology . Opprette en gjettelek er et populært programmeringsspråk øvelse i mange klasser , og er fremtredende kjennetegnet i Barry og Griffiths " Head First Programming ", som denne øvelsen er utledet. Du trenger
    Python 2.6 eller høyere
    Vis flere instruksjoner
    en

    Sjekk din versjon av Python ved å åpne en terminal vindu og skrive Python -v på kommandolinjen prompt , Dette vil åpne Python i " verbose "-modus , som forteller deg hvilken versjon nummer og hvilke biblioteker som er installert. Hvis du ikke har versjon 2.6 eller høyere , kan du besøke Python side og laste ned den nyeste versjonen for ditt operativsystem .
    2

    Åpne Python integrert utviklingsmiljø ( IDLE ) og velg " Fil" , deretter " . New window" Lagre nytt vindu som GuessingGame.py i katalogen valgt av dialogen
    3

    Lag en gjettelek der spilleren må gjette et tall . mellom ett og 100 , importere tilfeldig heltall generator og lage variabler å inneholde det "hemmelige " nummer og spilleren kan gjette : en

    fra tilfeldig import randintsecret = randint ( 1 , 100 ) print ("Hallo , det ! " ) gjett = 0
    4

    Lag en " mens " rutine som vil akseptere spiller innspill og sammenligne den hemmelige , datagenerert nummer og annonsere vinneren hvis gjetning er riktig:

    mens gjetning ! = secretg = inngang ( " Hva er hemmeligheten nummer? ") gjett = int ( g ) hvis gjetning == secretprint ( " Du vinner !")
    5

    Lag en " annet " rutine for å håndtere feil gjetninger og avslutte spillet : en

    annet : hvis gjette > secretprint ( " Too darn høyt ! " ) else : print ( " Too darn lav ! " ) print ( " Game over! ")

    Lagre denne siden , velg deretter" Kjør "og deretter" Run Module " fra menyen . En terminal -vinduet åpnes , vil du bli ønsket velkommen til spillet og bedt om å gjette den hemmelige nummer. Du kan åpne dette skriptet med tomgang, og spille det når som helst .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan passere en funksjon som et argument i Python 
    ·Hvordan lage et spill i Python Shell 
    ·Hvordan lage en EXE Fra en Python Fil 
    ·Hvordan lage en 2D Dynamic Array av strenger i Python 
    ·Hvordan lage en global VAR i Python 
    ·Hvor vanskelig er å designe et GUI i Python 
    ·Python OS Prosesser 
    ·Hvordan feilsøke Python Starter 
    ·Slik konverterer RGB til HSL i Python 
    ·Hvordan erstatte det siste tilfellet av en streng i Pyt…
      Anbefalte artikler
    ·Om Feil Debugging Paths i Perl 
    ·Hvordan lage en kolonne på en GridView Into en Drop Li…
    ·Hvordan Index en Python List 
    ·Hvordan å lære VB for Access 
    ·Hvordan koble til en ekstern datamaskin i VBScript 
    ·Hvordan Beat the Third Gym Leader Med Grovyle i Pokemon…
    ·Hvordan legge til en kolonne til ListBox i VBA 
    ·Python Structures 
    ·Hva er en Cal pakken i Visual Basic 
    ·Hvordan lage en Universal Crosshair i Visual Basic 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/