Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Forskjellen mellom deterministisk og nondeterministic Finite Automata
    Vellykket dataprogrammering starter lenge før du setter deg ned foran en skjerm eller åpne opp den bærbare datamaskinen . Et program er en løsning på et bestemt problem, og når du oppretter en plan for å løse det problemet , vil løsningen komme som mye enklere for deg . Finite automater hjelpe deg å planlegge den løsningen , og vite forskjellen mellom deterministisk eller nondeterministic endelig automater vil øke sjansene for suksess . State Machine

    En tilstandsmaskin er bare et annet navn for en endelig automat . Det er en samling av ulike tilstander som arbeider sammen for å oppnå ønsket mål de forskjellige oppgavene . For eksempel kan du lage en tilstandsmaskin for å identifisere om en streng representerer et bestemt ord . Skriver du inn det ordet, si ordet " person " ville begynne staten maskinens prosess .
    Stater

    States representerer et annet stadium av prosessen. For ordet erkjenner endelig automat for den siste delen, er den første , eller innledende fasen den innledende fasen, hvor vi kan se etter den første bokstaven i det ønskede ordet . For dette eksempelet , vil den innledende fasen være bokstaven " p ", den første bokstaven i ordet " person ". Hvis den første bokstaven er " p ", da den første staten er nådd og endelig automat har vært engasjert .

    Transitions

    Transitions knytte statene i begrenset automater . For å komme til hver ny rad stat, må en eiendom bli funnet å være sant . For eksempel er det nødvendig at overgangen til neste bokstav være bokstaven " e ". Hvis bokstaven " e" er faktisk den neste bokstav, og inngangen reiser til den neste tilstand . Inngangen vil da bli sjekket i følgende tilstander , og hver gang inngangen tilfredsstiller den nødvendige betingelsen av staten , det vil overgangen til den endelige tilstand er nådd eller innspill viser seg å være falsk .
    deterministisk og nondeterministic

    tilstandsmaskinen beskrevet i forrige avsnitt er en deterministisk endelig automat , hvor hver stat er unik. Hva ville gjøre et endelig automat nondeterministic er hvis hver stat ikke var. For eksempel, hvis den tilstandsmaskin tillot inngangssignalet for å ha en hvilken som helst bokstav som den andre bokstav i ordet "person" for overgang til den neste, deretter den neste tilstand ikke ville være unikt , slik at det en nondeterministic endelig automat .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan vise en verdi i en MATLAB String 
    ·Hvordan lage en knapp Standard i NET 
    ·Hvordan lage en HTML- String i Objective C 
    ·Hva er Microsoft WPF 
    ·Hvordan lage en Mail til Form Script 
    ·Slik konverterer den Kursiv til Normal i Latex 
    ·Hvordan Les Flat File flere ganger i COBOL 
    ·Hvordan skrive en algoritme of Order N Lgn for å sjekk…
    ·Hvordan lage et flytskjema for Tic- Tac -Toe 
    ·Hvordan kan Infinite Loops lages 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan sette opp en tilkobling String i App innstillin…
    ·Slik kopierer Strings i VBA 
    ·Slik starter en Java applet Med utklippstavlen 
    ·Slik kjører Tre Loops i Python 
    ·Uidentifiserte Index Feil i PHP 
    ·Slik konverterer Reality Factory Into XNA 
    ·Hvordan måle tid i Python 
    ·PowerPoint-presentasjon Opplæring: Kjerne Java 
    ·Hvordan Bind en ComboBox til en tabell kolonne 
    ·Python Load Funksjoner 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/