Det er et stort antall datasystemer i bruk i dag . Fra datamaskinen på våre stasjonære og telefoner i våre lommer , til elektroniske hjerner innenfor våre biler , minibanker , fly , antall forskjellige arkitekturer er stadig økende. Disse systemene krever programmering og opplæring, som omfatter bruk av enten en simulator eller en emulator . Selv om lignende i deres bruk, simulatorer og emulatorer er to forskjellige stiler for å gi en etterligning av et annet system. Hensikten med simulering og emulerings
Simulatorer og emulatorer dele et felles mål : etterligning av en komplisert system med et annet komplisert system . Det finnes en rekke behov for disse systemene . For eksempel trenger en programmerer for å lage programvare for en rekke enheter på en stasjonær datamaskin , og bruker emulatorer og simulatorer for å etterligne enheten før du installerer ny programvare . Et annet eksempel er bruken av simulatorer for treningsformål , særlig når aktiviteten er farlig å gjøre utrent . Selv moderne spillkonsoller vil bruke emulatorer for å tillate spillere å spille spill fra eldre systemer på nyere enheter.
Definisjon av en Simulator
En simulator er en programvare eller maskinvare system som etterligner en annen komplisert system , med et varierende nivå av virkeligheten. Mye av simulatorer er software -basert. En stor undergruppe av dataspill er simuleringer, for eksempel by simulatorer , krig simulatorer og flysimulatorer . Mens videospill simulatorer er ikke veldig realistisk , svært realistiske simulatorer som flyselskapet treningssimulatorer ikke bare inkluderer ultra - realistisk fysikk og detaljer i programvaren , de også inkluderer vanligvis hardware med realistiske kontroller og tilbakemeldinger .
Definisjon av en emulator
emulatorer er begrenset til å etterligne datamaskinens maskinvare systemer. Kort sagt , emulatorer er datasystem simulatorer . For eksempel finnes det emulatorer for omtrent alle slags telefon som kjører på stasjonære datamaskiner . Disse emulatorer lar programmerere å skrive programvare for emulert system uten maskinvaren i hånden . Dette sparer tid og penger i utvikling. Andre bruksområder inkluderer støtte for eldre . Moderne spillkonsoller bruker emulatorer for å etterligne maskinvaren i sine tidligere inkarnasjoner . Som datamaskiner utvikle seg, er emulering kreves for å kjøre programvare som er skrevet for eldre systemer .
Andre bruksområder for Simulatorer
Simulatorer har en mengde bruksområder . Offentlige organisasjoner bruker simuleringer for å modellere vekst og spredning av sykdom i ulike innstillinger og effekter av katastrofer, som flom og tornadoer . Forskere bruker simuleringer for å modellere fysiske systemer til det punktet at beregningsvitenskap er et voksende felt med egne tidsskrifter . Produsenter bruker simuleringer for å modellere og designe produkter før pengene er brukt å lage dem. Kunstig intelligens bruk simulering for å lære og bygge sin database av kunnskap. Simulering og emulering har vist seg et viktig verktøy i denne moderne tid .