Photoshop Lyssetting filter er som den sveitsiske hæren kniv av Photoshop verktøy . Du kan bruke den til å legge til dybde , dimensjon og jevn overflate tekstur. Bruk lyseffekter filter for å konvertere alle utvalg i tre - dimensjonale plast . Instruksjoner
en
Åpne Photoshop-dokumentet . Bruk formen verktøy for å lage en sirkel vektor objekt , eller lage en sirkulær utvalg fra bildet og kopiere den til et nytt lag. Fyll formen eller utvalg med rødt.
2
Konverter utvalg til en alpha -kanal som heter " Ball" ("Save Selection " i Select -menyen) . Med utvalget fortsatt aktive , klikk på alpha -kanal i kanalene paletten. Påfør en hvit til svart radial fyll til valg med hvitt i midten. Dette er bare ett eksempel. Du kan bruke en hvilken som helst filter eller virkning å skape tekstur.
3
Påfør en " Gaussian Blur " filter . Innstillingen avhenger av tekstur For dette eksempelet , gå til 20 piksler. Sjekk at den hvite høydepunkt området ikke er skarpt definert . Hvis det er, redo med en høyere innstilling .
4
Klikk på " RGB View" -modus i Kanalpaletten , men beholde valget aktivt . Åpne Lyssetting Filer dialog. Slå på "Preview " for å se endringene .
5
Endre Lett Type til " Omni . " Klikk på midtpunktet av lyset i Forhåndsvisning-boksen og flytte lyset sentrum til rett over den lyseste punktet i gradient . Slå " Intensitet " på og satt glideren til 30 år. Dra Material glideren mot "Plastic " (ca -70 ) .
6
Sett Texture Channel til " Ball ". Sjekk " White er High" og dra Høyde glideren mot " Fjell " (50 til 60) .
7
Lukk dialogboksen . Sirkelen vil nå se ut som en plast ball .