Det kan være lurt å lage et bilde av en vulkan omgitt av brennende bakken sprekker eller lage et bilde av brennende sprekker på en murbygning med en super helten sprengningsarbeid brann baller . Photoshop har verktøy for å skape spesielle effekter i bildene. Med et par teknikker og lagdeling , bør du være i stand til å skape et realistisk bilde av brennende sprekker på kort tid. Instruksjoner
en
Launch Photoshop . Rull til "File " og deretter " Ny". En dialogboks vil vises . Endre bredden til 625 piksler og høyden til 417 piksler og klikk på " OK ". Rull til "Image " og klikk på "Image Size ". En dialogboks vil vises . Nederst i dialogboksen , klikk på drop- down boksen og velg " Bikubisk (best for jevne overganger ) . " Sjekk de tre boksene over drop- down boksen og klikk på " OK ". Et nytt lerret vises på skjermen.
2
Velg " Gradient "-verktøyet. Velg " Lag" -fanen til høyre på skjermen, og dobbeltklikk på " Bakgrunn " for å slå den inn i et lag . Bla til verktøylinjen til venstre på skjermen og slå på "Paint Bucket " verktøy for å " Gradient "-verktøyet eller trykk på "G " to ganger på tastaturet.
3
Velg bakgrunnsfarger for graderingen . Rull til bunnen av verktøylinjen med de to boksene som overlapper hverandre . Dobbeltklikk på den øverste boksen . En dialogboks vil vises . Under boksen , skriv inn " 300000 " ( mørk rødbrun ) i " #" boksen for " Forgrunn " og klikk på " OK ". Dobbeltklikk på den nederste boksen for å velge farge " 060000 " ( gråsort farge) for "Bakgrunn" farge og klikk på " OK ".
4
Legg til gradient til lerretet . Plasser musepekeren på toppen av lerretet . Hold musen klikkeren og dra den ned til du kommer til bunnen av lerretet så la gå av musen klikkertrening . Din tofarget gradient vil dekke hele lerretet .
5
Lag et nytt lag . Klikk på " Lag" -fanen på høyre side av skjermen . Klikk på " Six" -ikonet helt nederst i kategorien for å opprette et nytt lag eller trykk "Ctrl + Shift + N. " Det nye laget vil vises på toppen av skjermen. Dobbeltklikk på ordene " Layer 1 " for å endre lagnavnet til " Crack ".
6
Lag en sprekk form i midten av lerretet . Velg " polygonal lasso "-verktøyet ( L ) på verktøylinjen. Lag en horisontal sikksakk form som dekker venstre og høyre midt-delen av lerretet med " polygonal lasso " verktøyet.
7
Bla til verktøylinjen til venstre på skjermen, og velg "Paint bøtte "-verktøyet ( G ) eller trykk" Shift + G " hvis" Gradient "-verktøyet fortsatt er valgt . Dobbeltklikk på " Forgrunn " boksen helt nederst på verktøylinjen. En dialogboks vil vises . Skriv inn " b13b08 " ( medium orange ) i " #" boksen og klikk på " OK ". Klikk på " Crack " lag for å aktivere layer og fyll inn ditt sprekk form med farge , bruke " Paint Bucket " verktøyet.
8
Lag gradienter å lage en 3D - utseende sprekk form. Trykk " Ctrl + Shift + N " for å opprette et nytt lag over "Crack " lag . En dialogboks vil vises . Klikk på " Crack" laget i "Lag "-fanen og hold nede "Ctrl ". Klikk på "Crack " lag én gang for å velge sprekk form. Du vil se en seksjon linje rundt sprekk formen på lerretet . Undersøke formen for å se hvor lyset skal skinne på crack form.
9
Aktiver nytt lag ved å klikke på lag . Mens sprekk formen fortsatt er merket med dash linjer rundt det , holder du nede "Alt" mens du bruker "Rectangular Marquee "-verktøyet ( M ) til å fjerne bare de stiplede linjen deler av form som ikke vil ha mørke graderinger brukes til det. Disse hjørner er lyskilden av formen . Du bør ha tre porsjoner av formen med en del linje rundt.
10
Velg " Gradient "-verktøyet ( G ) og bla til panelet under menylinjen . Klikk på drop -down -knappen under "Image " menyen for å velge den andre boksen på graderingen (i forgrunnen til gjennomsiktig gradient ) . Påfør gradient til de markerte deler som ikke ble fjernet .
11
Legg varme til de sprekker . Velg en " Uttonet Brush" ( Brush 30 ) og gjør børsten 150 piksler. Velg farge " White" for " Forgrunn ". Legg en glød effekt til de sprekker ved å klikke musepekeren litt lavere enn sprekken . Markere sprekk igjen ved å holde nede "Ctrl " og klikk på "Crack " lag . Bruk " polygonal lasso "-verktøyet ( L ) for å velge alt , fra de fjerneste venstre og høyre hjørne over sprekken .
12
Trykk " Ctrl + I" å invertere ditt valg og bruk " Eraser "tool (E ) og" Uttonet Brush " ( Brush 30 ) til å jevne noen skarpe kanter og resten av gløden . Velg " Brush "-verktøyet og bla til sitt panel for å endre modus av laget til " overlegg ". Velg " Smudge "-verktøyet (R ) og dra den oppover for å gjøre lysstrålene kommer ut av sprekker. Rull til "File" og klikk på " Åpne". Velg et bilde av " Ground Sprekker . "
13
plassere bildet på et nytt lag rett over formen på sprekker . Trykk "Ctrl " og klikk på "Crack " lag én gang for å velge sprekk igjen . Invertere utvalget ved å klikke "Ctrl + I" og trykk delete . Endre modus for laget til " overlegg ". Åpne " Hue /Saturation" dialogboksen ved å klikke på "Ctrl + U " og deretter redusere " Saturation" til -100 . Bruk " Feathered Brush " ( 150 piksel ) og " Eraser "-verktøyet (E ) til å slette toppen slik at du bare kan se teksturen av sprekken nederst.