Virtual Villagers 2 er en oppfølger til Virtual Villagers , en simulering spill laget av Last Day of Work . Den er tilgjengelig for Windows og Macintosh operativsystemer . I Virtual Villagers 2 , styrer du en øy samfunnet sliter med å overleve og trives. Det inkluderer nye oppgaver og funksjoner som gjør det mer utfordrende enn den opprinnelige . Innstillinger
Virtual Villagers 2 kjører i sanntid , og det tar flere timer for landsbyboerne å samle tech poeng er nødvendig for å avansere . Å fremskynde fremdriften , sett spillets hastighet til 2x på skjermbildet Alternativer . Fordi spillet fortsetter å kjøre selv etter at du avslutter, pause spillet hvis du skal være borte i mer enn 12 timer for å holde landsbyboere i live .
Når du begynner spillet , har du to voksne og ett barn gammel nok til å jobbe . En av de voksne kan ha en viss ferdighet i et bestemt område. Hvis ja , angi preferanse for at voksne til dette området. Sett preferanse for andre voksne og arbeider barnet, slik at du har en landsbyboer som foretrekker bygningen , en som liker forskning og en bonde. Når det neste barnet er gammel nok til å jobbe , satt hennes preferanse til forskning for å øke antall tech poeng du samler .
Befolkning , Avl og ferdigheter
i -game tutorial foreslår at du begynner å undervise landsbyboere å få barn tidlig i spillet . Når en kvinnelig landsbyboer føder , er hun ikke i stand til å fungere på en hvilken som helst oppgave annet enn omsorg for barnet sitt i to år . For maksimal effektivitet , vent til du har minst fem voksne som jobber for å øke befolkningen .
Å oppnå noen av oppgavene , en av landsbyboerne må beherske minst tre ferdigheter. Når en landsbyboer har mestret en ferdighet , endre sin preferanse og lære ham en ny ferdighet . Kvinnelige landsbyboere eldre enn 50 har ikke babyer, slik at deres foreldre ferdigheter kan øke raskt uten å måtte stoppe for barnet omsorg .
Alltid ha minst én landsbyboer eldre enn to og yngre enn 14 så han kan samle på ting og sopp .
teknologi og samleobjekter
Du kan kjøpe seks typer teknologi i Virtual Villagers 2 , hver med tre nivåer . Noen av dem er nødvendig for å utføre visse oppgaver. Den første teknologien du bør kjøpe er Nivå 2 landbruk for å øke matforsyningen. Den neste er prosjektering slik at du kan løse noen av oppgavene og bygge nye hytter for din voksende befolkning . Etter Nivå 2 engineering, kjøpe Level 2 leting for å hjelpe deg å løse gåter og øke matforsyningen etterfulgt av Nivå 2 vitenskap , som hjelper deg å bygge tech poeng raskere. Innkjøp Nivå 3 oppdrett neste kan du øke din matforsyning igjen . Kjøp de andre teknologier i den rekkefølgen du ønsker , slik at kultur og medisin for sist.
Til ubestemte tider i løpet av spillet , vil samleobjekter vises på skjermen . Barn plukker opp samleobjekter og gi dem til forskerne å studere. Multipler av det samme elementet vil øke tech poeng. Noen samleobjekter vises ikke før du har kjøpt høyere nivåer av leteteknologi .
Puslespill
Virtual Villagers 2 har 16 gåter å løse . Noen ganger trenger du en landsbyboer med spesielle ferdigheter eller et visst nivå av teknologi for å løse et puslespill . Noen oppgaver krever at du løse andre oppgaver først. Har
Puslespill 1 og 5 ingen forutsetninger . Puzzle 2 krever Nivå 2 engineering. Puzzle 3 krever en dyktig bonde og Level 3 landbruk .
Puzzle 4 krever Nivå 2 leting og en master vitenskapsmann. Puzzle 6 krever mestring av tre ferdigheter av en enkelt landsbyboer . Puzzle 7 krever Nivå 3 landbruk og enten en master bonde eller en master vitenskapsmann.
Puzzle 8 krever Nivå 3 av kultur og ferdigstillelse av Puzzle fire . Puzzle 9 krever Nivå 2 leting. Puzzle 10 krever Nivå 3 engineering og kultur . Puzzle 11 krever Nivå 3 ingeniørfag og medisin.
Puzzle 12 krever Nivå 3 kultur . Puzzle 13 krever tre byggmestere . Puzzle 14 krever Nivå 2 leting. Puzzle 15 krever gjennomføring av Puzzle 9 . Puzzle 16 krever gjennomføring av gåter 6 og 10 .