Med Hammer Editor verktøyet i Valves Source Software Development Kit, kan du lage dine egne nivåer i alle Source - basert spill , fra « Counter - Strike : Source " til " Left 4 Dead 2 ». Opprette en fullt ut realisert verden fra grunnen kan være en krevende oppgave , men det er mange måter å lette arbeidsmengden, hvorav den ene er " forhåndslagde fabrikasjon " - eller ferdighus - som lar deg lagre , endre, sette inn og gjenskape deler av kartet som du har tenkt å bruke mer enn én gang. Instruksjoner
Opprette en Prefab
en
Åpen Steam og få tilgang til "Library " og deretter " Tools ." Kjør Source SDK for å åpne den suite listen over programmer, og start så " Hammer Editor . "
2
Lag objektet du ønsker å slå inn et ferdighus . En prefab kan være laget av noe, inkludert modell rekvisitter , enheter og ikke-interaktive solide børster . Prefabs er typisk gjenstander du skal bruke i ditt arbeid mer enn én gang , som et toalett , en arbeider rulletrapp eller enhetene som utgjør en multiplayer scoring system for " Capture the Flag" -type kart.
3
Flytt prefab til opprinnelsen av kartlegging plass - 0 , 0 , 0 - da dette vil fungere som referansepunkt når du setter inn ferdighus i et annet kart
4
. Klikk "Opprett Prefab " fra den nye objekter verktøylinjen , eller bruke hurtigtasten "Ctrl " + " R."
5
Lagre prefab til " sourcesdk \\ bin \\ prefabs " katalogen , gir det en nevne at du vil kjenne igjen når du ønsker å bruke den senere . Dobbeltsjekk at . VMF forlengelse er inkludert i prefab filnavn . Hvis du vil redigere prefab , åpne den med Hammer Editor som du ville enhver annen map -fil.
Sette inn en Prefab
6
Velg " Entity Tool" enten fra verktøylinjen eller ved å bruke hurtigtasten "Shift " + " E."
7
Finn og velg prefab du ønsker å sette inn i kartet ditt i " Objects " valgboksen av de nye objekter verktøylinjen .
Side 8
Klikk hvor som helst på enten 3D eller 2D-visning vinduer og trykk "Enter " for å plassere din prefab .
9
Flytt ferdighus ved å velge den i enten 3D eller 2D-visning vinduer og dra den. Du kan også endre størrelsen på objektet ved å klikke og dra en av rutene rundt objektet .