I de fleste videospill , kan tegnene bli brutt ned i to grunnleggende kategorier: spiller- kontrollerte karakter og tegn styrt av kunstig intelligens skript. Det gjør imidlertid eksistere en tredje kategori som forener egenskapene til de to andre. Den kategorien er boten , en kunstig intelligens script som oppfyller roller som normalt utføres av en spiller . Vanligvis laget av brukere i et spill mod , roboter tjene mange formål . Noen kan brukes som praksis motstandere i flerspillerspill , mens andre utfører mer kjedelige gameplay funksjoner spilleren ønsker ikke å engasjere seg i. Uansett, skape noen bot krever de samme grunnleggende metode. Du trenger
kode kompilatoren
Nivå redaktør
Vis flere instruksjoner
en
Skriv en liste av atferd og egenskaper du vil at boten for å stille ut . Vurdere hvilke våpen du ønsker at bot for å favorisere , samt hvilke power- ups det vil forfølge dem, hvis boten er for bruk i et konkurranseutsatt flerspillerspill. Hvis boten vil være for kooperativt spill , liste de oppgavene du ønsker boten til å utføre på spillerens vegne .
2
Åpne level editor for spillet der du har tenkt å bruke bot . Ved hjelp av foretaket innsetting verktøy tilgjengelig i den aktuelle editor , plasserer usynlige og farbar enheter over hele kartet i spredningsveier lysninger . Space dem jevnt i alle tenkelige sted en karakter ville gå. Hver enhet skal bære den samme koden , f.eks " waypoint ". Disse enhetene vil bli brukt til å veilede din bot hele kartet.
3
Åpne filen bin for spillet og finne ut hva slags kode script -fil brukes for kunstig intelligente tegn. Noen spill , som for eksempel Unreal Tournament 3 , støtter bruk av roboter regelrett , og inkludere en fil katalog for dem . Lag en ny fil av den typen og åpne den i koden kompilatoren . Program atferd og prioriteringer av bot i " if- else " sløyfer eller tilsvarende at den spesifikke skript språk støtter --- betydning hvis en betingelse er sann , gjør dette, annet, gjør det. I en multiplayer førstepersons skytespill , bør botens første prioritet være å vinne spillet , dvs. skanning for andre spillere og angripe de som de finner. Ellers bør skriptet ha boten vurdere sin egen helse og ammunisjon og lage en bane for slike forsyninger hvis de blir funnet mangler . Program i pathfinding evne ved å ha manuset scan, innenfor en viss radius , for de " waypoint " enheter du plassert over hele kartet og beveger seg mot den som vil ta det nærmest målet sitt .