For å gjøre metallgjenstander i GIMP , må du vite hvordan du kan lage et todimensjonalt bilde som realistisk simulerer en tredimensjonal form . Du kan bruke denne ferdigheten til å lage roboter, apparater og andre reelle gjenstander laget av metall. En viktig fase av dette prosjektet er å simulere belysning - bruker GIMP er " Gradient fyll" verktøy for denne fasen , da det krever bare noen få mus handlinger , men produserer realistisk skyggelegging. Ikke mist motet hvis den opprinnelige bildene ikke stemmer overens med bildene du setter ut for å skape . I stedet legger merke til hvilke objekter bildene dine begynner å simulere , og arbeide for å øke sin likhet til disse stedene. Instruksjoner
en
Klikk på verktøypaletten ikonet formet som en spiss penn for å kjøre " Pen" verktøyet.
2
Klikk på lerretet , og dra og klikk på nytt gjentatte ganger å definere sidene av en hvilken som helst enkel polygonet. For eksempel vil definere en trekant , klikker musen nær sentrum av lerretet øverste kanten , drar til et punkt nær lerretet nedre venstre hjørne , deretter drar mot nedre høyre hjørne og klikker på en siste gang. Selv metallgjenstander ofte ta på buede former, den rette kanter og enkle former av polygoner raskere kommunisere ideen om en metallgjenstand.
3
Klikk på " Utvalg fra bane "-knappen i " verktøyet" panelet til å fortelle GIMP å velge polygon . Trykk "D " for å sette forgrunn og bakgrunnsfarge til standardinnstillingene av svart og hvitt , og klikk på verktøypaletten symbolet formet som et rektangel med farger uteksaminert fra svart til hvitt - dette er " Gradient fyll" verktøyet, som du kan bruker til å simulere skyggelegging av polygon din .
4
Klikk utenfor en av dine polygon kanter , og dra musen gjennom polygon til en kant som er omtrent motsatt av den kanten nær som du nettopp klikket på. Slipp musen for å fylle polygon med en jevn strøm av svart flytte til hvitt. Denne effekten simulerer de ekstreme endringer går ofte observerer i ekte metalloverflater .
5
Følg instruksjonene fra trinn 1 til 4 for å opprette en skyggelagt polygon som har en side til felles med den første polygon . Imidlertid gjelder de " gradert fyll "-verktøyet slik at dens skyggelegging er motsatt av den første polygons skyggelegging. For eksempel , hvis ditt første polygon var en trekant som venstre kant er mørkt, bli med en annen trekant til den venstre kanten . Fylle denne andre trekant med en gradering som gjør den delte kanten hvitt. Kontrasterende verdier rundt den delte kanten simulere belysning på tredimensjonale blokker.
6
Følg instruksjonene fra trinn 1 til 5 for å opprette flere skyggelagte polygoner for å fylle eventuelle hull i sett med eksisterende polygoner . Sluttresultatet er en kompleks form som ser ut til å være laget av en rekke metalliske plater .