Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> GIMP >> Content
    Hvordan lage realistiske scener i GIMP
    Lære å lage realistiske scener i gratis bildebehandlingsprogrammet GIMP lar deg utføre en form for visuell magi - som representerer på den todimensjonale overflaten på dataskjermen noe som tidligere fantes bare i fantasien din . Du kan oppnå denne oppgaven i GIMP med en rekke tilnærminger . Det ene er å sette sammen deler av bilder eller andre realistiske scener til en ny scene . Digitale kunstnere kaller denne prosessen " sammensetting . " En annen tilnærming er å lage bilder med GIMP -filtrene , som er kommandoer som simulerer naturlige fenomener som perspektiv og belysning. Instruksjoner
    en

    Klikk på " Filter "-menyen , klikk deretter et element fra " Render " undermenyen som vil produsere en realistisk bakgrunn. For eksempel , klikk på " Difference skyer "-kommandoen , som skaper tilfeldige men naturalistiske skyformasjoner ved å blande varierende mengder av svart og hvitt. Klikk "OK" for å godta standard parametere og fylle det aktive laget med et bilde av skyer.
    2

    Klikk på et rektangel eller annen form fra verktøypaletten med rette, parallelle kanter , som tydelig kommunisere ideen om perspektiv konvergens . For eksempel , klikk på " Layer "-vinduet side ikonet for å opprette et nytt lag , og klikk deretter på verktøypaletten er stiplet rektangel -ikonet . Dra musen over lerretet for å definere rektangel, som vil representere en grunnplanet i en scene med en forgrunn sfære og bakgrunn skyer .
    3

    Klikk på verktøypaletten symbolet formet som et trapes å kjøre " Perspective " verktøyet på den formen du gjorde i forrige trinn . For sfæren scene eksempel kjøre " Perspektiv "-verktøyet som bare instruert , og deretter dra på rektangelet slik at den øverste kanten er mindre enn bunnen , og dens venstre kanten er kortere enn høyre. Denne handlingen simulerer realistisk konvergens av parallelle linjer , som er en viktig funksjon av fenomenet lineært perspektiv . Dette trinnet fullfører et grunnplan for din realistisk sfære scene .
    4

    Klikk på verktøypaletten er " Gradient fylle "-verktøyet, og dra over formen du gjorde i forrige trinn for å simulere realistisk belysning for at formen . For sfæren eksempel klikke på fargepaletten øvre fargekartet , og deretter velge en ikke- svart farge fra skjermen som vises. Gjenta dette fargevalg oppgave for lavere fargeprøve , men klikk svart for fargen. Klikk på verktøypaletten symbolet formet som et rektangel med varierende nyanser av grått for å kjøre på " Gradient fylle "-verktøyet, klikk deretter over rektangelet fra forrige trinn . Dra til et punkt under rektangel , og slipp musen for å fylle formen med toner som varierer jevnt mellom de fargene du valgte med fargeprøver . Denne fargen simulerer lyseffekter på grunnplanet .
    5

    Opprette flere realistiske elementer i forgrunnen ved å klikke på elementer fra " Render " sub - menyen i "Filter "-kommandoen . For sfæren eksempel klikke på "Filter" -menyen er " Render " element , og klikk deretter på " Sphere designer "-kommandoen . Klikk "OK" for å godta standardinnstillingene for sfæren , klikk deretter på verktøypaletten ikonet formet som en ekspanderende rektangel . Denne handlingen kjører "Scale "-verktøyet, som endrer størrelsen stedene. Dra på kula før det ser ut til å bli sittende på grunnplanet du ferdig i forrige trinn , og slipp musen for å fullføre sfære .
    6

    Klikk på " Filter" i menyen " Tenning" sub - menyen , klikk på " Drop shadow "-kommandoen for å lage simulerte skygger for de elementer i forgrunnen som du har lagt i forrige trinn . For sfæren eksempel klikke på "Filter" -menyen er " Lys og skygge" sub - menyen , klikk på " Drop shadow "-kommandoen . Klikk " OK " for å bruke en skygge til sfæren og til å fullføre realistisk bilde av en kule sitter oppå et grunnplan med skyer i bakgrunnen.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en signatur med børster på GIMP 
    ·Hvordan lage Vintages i GIMP 
    ·Hvordan å generere greiner i GIMP 
    ·Hvordan rydde opp skannede tegninger i Gimp 
    ·Hvordan skrive ut en Grid Fra GIMP 
    ·Hvordan lage en Tan Color Med GIMP 
    ·Hvordan lage klistremerker med GIMP 
    ·Hvordan beskjære ting i Gimp 
    ·Slik fjerner elementer i et bilde ved hjelp GIMP 
    ·Hvordan lage en Comp kort Ved hjelp av GIMP 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan finne en linje nummer i WordPad 
    ·Hvordan lage Visio- figurer 
    ·Hvordan legge til en Srt til en Divx på en Mac 
    ·Hva er File Extension DSG 
    ·Slik konverterer bilder til FLV 
    ·Slik deaktiverer automatisk link i Excel 2007 
    ·Slik feilsøker Mail Merge 
    ·Hva er Normalisering i DBMS 
    ·Hvordan å dempe volumet på datamaskinen 
    ·Hvordan restaurere gamle filmer på datamaskinen 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/