Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> pedagogisk programvare >> Content
    Hvordan lage spill av Scratch Tilkoblet
    Scratch er et programmeringsspråk utviklet av livslang Kindergarten Group ved MIT . Sine brukere lage animasjoner , spill og nesten alt annet de kan tenke på. Det er over en og en halv million programmer som har blitt opprettet for Scratch allerede , inkludert klassiske spill som Mario og Frogger , samt unike spill brukere har kommet opp med . Du kan lage ditt eget spill i Scratch med litt planlegging og engasjement. Du trenger
    Internett-tilkobling
    Scratch program
    Scratch nettside login
    Vis flere instruksjoner
    Lær Scratch
    en

    Åpen Scratch ved å dobbeltklikke klikke på ikonet på skrivebordet eller ved å klikke på Start-menyen . I Start -menyen , er standardplasseringen under " Alle programmer " og deretter " Scratch ", deretter " Scratch ". Du bør holde programmet åpent mens du leser dette.
    2

    Gjør deg kjent med Scratch layout . Øverst til høyre ser du scenen , som er hva spillet vil se ut. Du kan flytte objekter rundt i ved å klikke og dra. I nedre høyre er de sprites eller gjenstander som du kan plassere inn i spillet ved å dra dem til vinduet ovenfor . I den venstre ruten er kommandoene du kan bruke. Hver av disse kommandoene faller inn under en av åtte kategorier , som er oppført i den øverste ruten til venstre. I den midterste ruten du faktisk sette opp " programmering " av spillet ved å dra kommandoene inn og sette dem opp .
    3

    Lær hvordan du plasserer programmering i ulike deler av spillet . All programmering du skriver må være for enten Stage , som påvirker hele spillet generelt , eller for bestemte sprites . Ved å klikke sprites i nederste høyre ruten eller ved å dobbeltklikke på dem i vinduet, kan du lage kommandoer for sprite. Du skriver kommandoer State ved å velge Stage ikonet i nederste høyre ruten .
    4

    Gjør deg kjent med hvordan kommandoer arbeid . Du kan endre plassering og retning av objekter i spillet , gjør objekter beveger seg og forsvinne , og reagerer på ting spilleren gjør, som å klikke på musen og bruke tastene på tastaturet. Du trenger faktisk ikke skrive de kommandoene , du velger dem ved å dra den kommandoen du ønsker fra venstre rute inn til sentrum av vinduet. Hvis du klikker kommandoen , du "kjøre " det, eller at det går i den fasen , slik at du kan se hvordan det fungerer. Du kan visuelt ordne kommandoene for å holde dem organisert, men den romlige ordningen påvirker ikke programmering , bare måten kommandoene fysisk koble seg til hverandre påvirker dem . Kommandoene er visuelt tydelig basert på sine kategorier , slik at du kan fortelle hvordan du relatere dem til hverandre . Hvis du ikke forstår en kommando , høyreklikk den og velg " Help".
    5

    Note spesielt "kontroll" kommandoer. Du finner disse ved å klikke på " Control" -knappen øverst til venstre . Dette er de kommandoene du bruker til å kontrollere alt i spillet . Her kan du gjøre hendelser alltid skje ved å pakke kommandoer i " Forever" kontroll. Du kan også bruke " hvis "-kontroll, noe som er veldig viktig, du fortelle Scratch at hvis en betingelse skjer, bør det utføre kommandoer innpakket i at "hvis" kontroll. Tilstanden kan av noe fra " Sensing " kategori, og du kan bruke og /eller funksjoner under " Operatører " kategorien til å angi flere betingelser .
    6

    Bruk kommandoen "når [ grønt flagg icon ] klikket "for instruksjoner , hvis du foretrekker det. Mange folk legger instruksjoner under grønt flagg , slik at personen ved hjelp av programmet kan få instruksjoner når som helst. Når noen klikker det grønne flagget øverst til høyre på Scratch spillet , uansett hva du har skrevet vil dukke opp på skjermen.
    7

    Eksperimenter med kommandoene. Se hvordan du kan styre objekter på skjermen . Prøv å lage en gruppe med kommandoer som gjør en sprite ser ut til å løpe vekk fra markøren på skjermen. Se om du kan lage en katt sving frem og tilbake eller kjøre rundt. Ha det gøy å finne ut hvordan det fungerer.
    Plan og Opprett
    8

    Plan ut spillet du ønsker å gjøre . Du kan selv ønsker å skrive det ned og trekke ut hvordan det vil se ut. Du må vite hva målet er for spilleren , hvor spilleren når dette målet , og hvilke hindringer spilleren må overvinnes. Du kan lage din egen versjon av et klassisk spill eller komme opp med noe helt originalt .
    9

    Lag noen unike sprites at du vil bruke. Du kan bruke bilder eller bilder du lager som sprites . Å trekke inn et egendefinert sprite, klikker du på knappen med en mappe og stjerne på det i nederste høyre rute . Beskrivelsen som kommer opp når du holder musepekeren over denne knappen «Velg ny sprite fra fil . " Deretter navigere til hvor filen er på datamaskinen og dobbeltklikker på den .
    10

    Klikk på "File "-menyen øverst i Scratch, og klikk "Ny" for å åpne et nytt skrapekort prosjekt.
    11

    klikk på " File" -menyen , deretter " Lagre som". Du bør gå foran og lagre prosjektet med en gang . Sette den et sted trygt på datamaskinen.
    12

    Lag din spillet ved hjelp av det du har lært . Du vil møte vanskeligheter finne ut hvordan å gjøre ting fungerer riktig, men det er bare en del av prosessen . Du kan alltid se hjelp -siden ved å klikke på " Hjelp" øverst på Scratch og deretter velge "Help Page . " Så er det den elektroniske FAQ eller du kan legge inn spørsmålet ditt på " All About Scratch " forum eller "Advanced Topics " forum . ( se Ressurser )
    13

    Del spillet ditt når du er ferdig . Du gjør dette ved å klikke på " Share "-menyen øverst i vinduet , og deretter skrive inn Scratch login og passord. Du kan gi informasjon om prosjektet i dette vinduet også, som hva tags ( vilkår ) for å knytte spillet med og kanskje noen grunnleggende instruksjoner .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Computer Learning Software for Kids 
    ·Hvordan bruke Boson Network Simulator programvare 
    ·Slik fjerner et krav Kart overlegg i Google Earth 
    ·Slik installerer NoteFolio på Ti- 83 Plus 
    ·Hvem bruker MATLAB Samtidig 
    ·Hvordan beregne areal i ArcGIS 
    ·Hvordan bruke SPSS til å lage en graf av demografiske …
    ·Augmented Reality Trening 
    ·Tilfeldige måter å teste Computer Typing Speed ​​
    ·Hvordan kombinere variabler i SPSS 
      Anbefalte artikler
    ·Slik fjerner hard kant fra et bilde i Photoshop 
    ·Hvordan overføre fra en Mini kassett til en CD 
    ·Hvordan overføre kassetter til en PC 
    ·Hva er filendelsen XNK 
    ·Hvordan Lås Microsoft Word-dokumenter 
    ·TurboCash Vs . QuickBooks 
    ·Slik unngår du at Excel , faller ut Ledende Zeros 
    ·Hvordan blokkere uønskede samtaler på Skype 
    ·Hvordan brenne lange filnavn i Roxio 
    ·Hvordan lage en animert kort i Photoshop Elements 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/