Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Maya Bilde Plane Tutorial
    Når begynner et prosjekt i Maya grafikk programvare, må du ofte bruke referanse bilder , som gir riktige proporsjoner og la 3D-artist å nå en likevekt med en visjon om konseptet designer . Plassering av bilde flyene er et viktig steg i å nå dine mål som et samarbeidsprosjekt artist. Referanse

    Referanser for modellen din kan komme gjennom fotografier eller kunstneres tegninger , kalt ortografiske projeksjoner . For å nå den mest nøyaktige gjengivelsen av referansen din, bør du ha minst en front , en side og en trekvart visning av motivet. De bør være fri for illustrerende teft , og har ingen perspektiv hvis mulig.
    Bilder

    Bilde henvisning bør være skutt med en lang linse , men ikke zoome inn på din modell . Som bidrar til å eliminere perspektiv , som kan deformere bildet for modellering . Belysning bør være informativ , du ønsker å se detaljene i skjemaet. For eksempel, hvis du er modellering et menneske , indikatorer som en skygge under brystkasse eller kurven av lys rundt en muskel å fastslå sammenhengen mellom bilder og informere modellering beslutninger.

    Orthographics

    ortografiske projeksjoner er en kunstners enkle gjengivelse av saksforholdet : isolere emnet fra overflødig informasjon (som stilistisk rendering og skygger ) som gjør lite for å informere artist av hvordan formen er relatert til linjer på siden . Hvis du trekker dine egne ortografiske projeksjoner , bør de være i et nøytralt syn . Leonardo Da Vincis " vitruviske mann " tegning er et godt eksempel. Dette vil gjøre prosessen med animasjon og rigging mye enklere , og vil tillate deg å arbeide på de finere detaljene uten at modellen kommer i veien .
    Klargjøre Bilde
    < p > Åpne bildene i et program som gir herskere , som for eksempel Adobe Photoshop. Velg funksjoner som ikke er utsatt for bevegelse , for eksempel i ytterkanten av øyet og navlen , å stille opp bildene dine . Ikke rush denne delen av prosessen. Jo mer nøyaktig du linjen opp bildene dine, jo lettere er det å matche referanse som du modell .
    Place Your Image

    Innenfor Maya , finne bildet flyet vinduet menyen . Velg " Vis ", klikk deretter på "Image Plane ", og på " Import bilde». Finn ditt bilde på harddisken , og trykk "Open" , bildet skal vises i visningen boksen
    justerer bildet

    Åpen din "Attributt Editor " i . maya og justere bildet slik at midten av din forfra står i sentrum av rutenettet . Rutenettet vil være skjult først ved bildeplanet . Sjekk opprinnelsen Axis HUD nederst til venstre i visningen boksen for å avgjøre hvilken retning å presse image fly over å plassere den bak gitteret . Dette bør resultere i en negativ "Center Z " verdi hvis du bruker standard forfra . Gjenta denne prosessen for den siden og eventuelle andre referanse bilder du måtte ha , som for eksempel topp (vanligvis for firføtte eller produkter /rekvisitter ) .
    Beware
    p Hvis du legger merke til brutto uoverensstemmelser på et bilde du har brukt mye tid i kø , kan det hende at "Bredde" og "Høyde " innstillinger være å klandre . For å sjekke , åpne opp "Image Plane ", deretter klikker du på "Vis " og deretter " Bilde Plane " og deretter " Bilde Plane attributter , " og "Image Plane " igjen . Dette bringer automatisk opp attributt redaktør for bildet flyet. Bla ned til " Placement Extras " ledd, og legg merke til din "Bredde" og "Høyde " verdier for å sikre at de er akkurat det samme for hvert bilde planet du sted .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en Flash spillet gratis 
    ·Hvordan lage Projektor -filer i Adobe Flash 
    ·Hvordan lage Flash animasjoner i Photoshop CS 
    ·Bruk av Ulead Cool 3D 
    ·Hvordan lage lenker i Flash bannere 
    ·Hvor å Endre attributtene i Maya 
    ·Hvordan å mestre Maya 7 
    ·Hvordan lage Sprite Animasjoner 
    ·Hvordan lage Falling Candy Corn i Swish Max 
    ·Hvordan å spore Corner Pin i After Effects 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan sortere etter kolonne i Open Office 
    ·Hvordan Sammenlign Word, WordPerfect og Open Office 
    ·Hvordan Backup fil i Linux 
    ·Slik konverterer MiniDV-kassetter til datafiler 
    ·Hvor å Endre Burn Hastigheter for Nero Express 
    ·Hva er kandidat Nøkkel 
    ·Hvordan setter jeg et nytt kart på Counter Strike 
    ·Hvorfor ikke min Sansa Media Converter Tillat meg å ko…
    ·Hvordan se og redigere PDF-filer 
    ·Hvordan å animere en PowerPoint 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/