De fleste designere bruker Adobe Flash til å lage interaktive filmer . Du lage filmer i Flash på en tidslinje bestående av lag og rammer. En "interaktiv tidslinje " gjør at filmens brukere til å klikke "hot spots ", vanligvis knapper, for å navigere til andre deler av filmens tidslinje , eller å hoppe til eksterne URL- linker til andre Flash-filmer , websider , PDF-filer og så videre . Lage klikkbare knapper i Flash er en todelt prosess : plassere og definere en knapp , eller "-knappen symbol, " forekomst på scenen , og deretter skrive en tilsvarende ActionScript til å samhandle med knappen. Du trenger
Adobe Flash CS3 eller nyere
Vis flere instruksjoner
Pause for brukermedvirkning
en
Åpne Flash FLA filmen du ønsker å lage interaktive i Flash. Klikk "Open " på menylinjen og velg " Åpne" for å vise dialogboksen Åpne . Bla til FLA -filen , velger du den , og deretter klikker du "Open" knappen .
2
Gå til tidslinjepanelet . Avhengig av hvilken versjon av Flash , er tidslinjepanelet plassert enten over eller under dokumentvinduet. Klikk på " Nytt lag "-knappen --- den første knappen i nedre venstre hjørne av tidslinjepanelet --- å opprette et nytt lag . Dobbeltklikk på lagnavnet for å velge navnet tekst , endre navn på lag
3
Gå til rammen på Handlinger laget der du vil plassere knappen "Handlinger . ». Høyreklikk på rammen og velge "Sett inn Nøkkelbildekontroll " fra fly-out menyen . Høyreklikk den nye keyframe og velg "Handlinger " fra fly-out menyen . Dette åpner Actions panelet. Skriv inn følgende skript i den høyre ruten i Actions -panelet : en
stop ();
4
Test filmen . Klikk på " Control" på menylinjen og velg " Test Movie ". Filmen slutter å spille på rammen der du satte inn manuset.
Opprette og definere Button Symboler
5
Klikk ny keyframe å velge det. Klikk på " Window" fra menylinjen og velg " Vanlige Libraries ", velg deretter "Knapper" fra fly-out menyen . Dette åpner bibliotek - Knapper -panelet. Bla gjennom listen over mapper og knapper for å finne en forhåndslagde knappen for å passe din design. Når du velger en knapp i listen, kan du se den i forhåndsvisningsruten på toppen av panelet.
6
Dra knappen til scenen. Velg den nye knappen . Gå til Egenskaper-panelet , og skriv " button1 " i Instance Navn -feltet øverst i panelet. Du kan gi knappene nesten enhver forekomst navnet du vil, men du bør bruke noe enkelt og beskrivende . Også, hvis du planlegger å bruke flere knapper , bruke noe sånt som " button1 " lar deg lage og lett-å- bruke navneordning . Din neste knapp , for eksempel, ville være " button2 . "
7
Høyreklikk på keyframe på Handlinger layer og velg "Handlinger " fra fly-out menyen .
8
type ( eller kopier og lim inn) følgende skript i den høyre ruten i Actions -panelet , under " stop (); " action du opprettet tidligere : en
button1.addEventListener ( MouseEvent.CLICK , button1 ) ;
funksjon button1 ( event: MouseEvent ) : void { nextFrame (); }
Dette skriptet forteller Flash for å hoppe til neste bilde når brukeren klikker på knappen med forekomsten navn " button1 . " Dette er et veldig enkelt script . Hva knappen gjør når den blir klikket er definert i den siste linjen . Erstatt " nextFrame (); " med " nextScene (); " for eksempel , for å hoppe til filmen til neste scene . Bruk " gotoAndPlay ( " 10 "); " for å sende filmen til å ramme " 10 " på Tidslinjen . (Erstatt nummeret i parentes med ønsket ramme . )
9
Test filmen . Når du klikker på knappen , skal filmen begynne å spille igjen .