Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Hvordan Animasjon brukes til å lage filmer
    Det er en vanlig misforståelse at animasjon programvare har forvandlet en gang møysommelig prosess med å lage en animert film i en enkel sak å trykke på noen knapper . I virkeligheten er dataanimasjon en kompleks, høyt kunstnerisk prosess med solide tegneferdigheter danner grunnlaget . En nærmere titt avslører hvordan animasjonen sakte utvikler seg fra tegnebrettet til dataprogramvare og fra datamaskiner til skjermen. Hva er animasjon

    Animasjon er noe mer enn en serie tegninger . Tegningene er brutt ned for å vise små endringer - en gest , et øyenbryn raising - som ofte ikke mer enn en brøkdel av en tomme forskjellig fra rettssaken panel . Når platene spilles på en høy rente , oppfatter øyet bevegelse. Og om prosessen er gjort med blyant og papir , maling og celluloid , eller ved hjelp av et dataprogram , ikke den grunnleggende prosedyren ikke endres. Det første trinnet er å utvikle en idé.
    Storyboarding

    Hver tegneserie , fra de enkleste 30 sekunders klipp til en full - lengde film , må ha en historie. I den første fasen av utviklingen, er historien skrevet , er tegn skisserte , og storyboards begynner. Dreiebøker kan sammenlignes med en stor komisk strimmel av filmen. De bryter kulissene opp i de viktigste scenen endringer og tjene som en blåkopi for å lage filmen . Selv når datamaskiner er grunnlaget for drift, tegnet skisser og storyboards er gjort med papir og blyant . Storyboard artistene får et manus av historien , samt en " slå omriss; " en guide av karakterenes følelsesmessige endringer som må formidles gjennom handlinger

    Voices og sneller < . br >

    Når storyboard er fullført, blir scratch stemmer ( ikke-profesjonelle bare snakker linjene ) registreres for å ledsage bildene. Dette kalles å gjøre en storyboard hjul , og det er neste skritt i å se hvordan bildene og stemmer arbeide sammen for å skape timingen av sekvensene . Den hjul er senere brukt for å fastsette lengden og andre elementer av hvert bilde av filmen. Når historien og dialog er videre langs , er de som brukes for stemmene i det endelige produktet registrert.
    Modeller og sett

    Tegnene er skissert på papir og deretter dannet i 3D. Dette krever enten sculpting tallene for hånd og deretter skanne dem inn i maskinen tredimensjonalt , eller modellere dem direkte på datamaskinen i 3D. Karakterene er gitt " avarene ", som er hengsler som animatør bruker å gjøre figuren flytte . Det er noen ganger hundre avarere på et ansikt alene. Settene er også bygget i 3D og kledd med rekvisitter for å gjøre regissørens visjon nøyaktig realisert. Med tegn og sett forberedt , historien er oversatt til 3D-scener koreografert av en layout mannskap . Scenene blir deretter filmet ved hjelp av et virtuelt kamera .
    Animere Shot

    Dataanimasjon er neste trinn . Når du bruker datamaskiner til å animere , er tegning eller maleri ikke nødvendig. Snarere animatører bruke bokstavene , modeller , dialog og lyd som allerede er satt opp til å koreografere bevegelser i hver scene ved hjelp av animasjon programvare . Dette gjøres ved hjelp av kontroller og avarene av hvert tegn til å definere nøkkelen positurer . Separate programmer kalt " shaders " brukes til å definere fargeendringer som forekommer i ulik belysning , og til slutt , er digital light lagt til hver scene .
    Rendering

    det siste trinnet er å oversette all informasjon i alle filene som utgjør hvert skudd inn i en ramme av film . Avhengig av størrelsen og kompleksiteten i operasjonen , kan dette kreve en enorm datasystem , fordi hvert skudd kan ha sett , lyd , farger og bevegelse , som beløper seg til mye informasjon . Selv med det mest avanserte utstyret , de største operasjonene krever alt fra seks til 90 timer for å gjengi ett bilde , som representerer 1/24 av et sekund av skjermen tid .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan beregne hastighet basert på Tire Size 
    ·Hvordan Skin en FLV Player 
    ·Principles of Animation Staging 
    ·Slik begrenser Movie Sti i Flash 
    ·Macromedia Flash Prosjekter 
    ·Hvordan lage et flagg Wave i Adobe After Effects 
    ·Animerte Graphics 
    ·Hvordan lage Outer Space i Flash 
    ·Hvordan få Rammer Fade inn og ut i CS5 
    ·Hvordan sette lyd i en Flash Video 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan lage en Quarterly Chart i en rapport i MS Acces…
    ·Hvordan Design en fotokortmenyen Med Photoshop 
    ·Hvordan justere papp Størrelse i Quark Xpress 4 
    ·Slik fjerner deler av et bilde i GIMP 
    ·Hvordan lage Thunderbird Standard til toppen av e-post 
    ·Hvordan Juster desimaler i et Word- tabell 
    ·Slik importerer Tegninger Into Photoshop 
    ·Hvordan få musikk på HyperCam 2 
    ·Systemkrav for Acronis True Image Home 2009 
    ·Hvordan Loop video i Windows Media Player 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/