virtuell modell spill er i essens kamper spilt på en datamaskin , enten av en enkelt brukes eller online med flere brukere . Oftere enn ikke, er de basert på tredimensjonale eller 3D- interaktive animasjoner . Virtuelle modeller i disse spillene kan inkludere mennesker handler ut roller som fashion modeller modellering eller gladiatorer slåss . Andre spill la en spiller kontrollerer en 3D racerbil som den reiser gjennom en 3D- landskapet. De nyeste virtuelle spill- maker nettsteder lar deg lage et virtuelt spill uten noen kunnskap om programmering. For å gjøre din virtuelle spillet , må du følge instruksjonene til den virtuelle spill- maker programvare du bruker . Du trenger
Online virtuelle spillet lage programvare
tegneblokk
skissering blyant
Vis flere instruksjoner
en
gjennomgang de forskjellige virtuelle spillet for å lage nettsider . Gjør deg kjent med maler , karakterer , karakter handlinger og grensesnitt at hvert spill nettsted tilbyr. Også gjennom den virtuelle spill- maker tutorials . Sette av minst to timer for å gjennomgå hvert område .
2
Definer målet med spillet . Inkludere parametere som antall spillere , en tidsgrense for spillet, eller hvor mange poeng som trengs for å vinne.
3
Sketch bakgrunnen scener for din virtuelle - modell spillet. Bruk forskjellige scener for starten siden og end- of- spillet siden. Skisse bakgrunn for andre sider som skal vises i den virtuelle modellen spillet .
4
Sketch spillebrikker for spillet ditt. Under hvert skisse , skriver brikken funksjon . Skriv "brann kanonkuler " hvis brikken skyter kanonkuler . Skriv ned hvordan brikken er kontrollert . Skriv " trykker du på høyre piltast for å fyre " dersom kanonkule vil skyte en kanonkule når høyre piltast trykkes. List opp alle mulige bevegelser stykket kan ha, som flytt til venstre , flytt til høyre , hoppe, rotere og andre funksjoner som støttes av den virtuelle - modell spillet programvare du bruker.
5
Sketch noen skapninger som vil dukke opp i spillet. Listen deres funksjonalitet, slik som puster ild , hopper over skyskrapere, eller eksploderer når truffet av en kanonkule . Skriv ned funksjonaliteten til objektene i bakgrunnen scener , for eksempel " denne bygningen lys på brann når truffet av en kanonkule . "
6
Sketch en score bord for å holde styr på poeng scoret av spillere i spillet . Lag en liste over poeng for hver vellykket aksjon en spiller tar , for eksempel " poengsum ti poeng for å treffe ildsprutende drage. "
7
Gjennomføre spillet følge instruksjonene i den virtuelle - modell maker programvare du har valgt å bruke. Trekke noen grafikk med en datamaskin tegneprogram og importere dem til din virtuelle modell spillet programvare hvis programvaren tillater det . Lag dine scenene i den virtuelle - modell spillet programvare du har valgt , ved hjelp av en av den virtuelle - modell maker maler.