Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Software  
  • Adobe Illustrator
  • animasjon programvare
  • Antivirus programvare
  • Audio programvare
  • Sikkerhetskopiere data
  • brenne CDer
  • brenne DVDer
  • Datakomprimeringsprotokoll
  • database programvare
  • Desktop Publishing
  • Desktop Video
  • Digital Video Software
  • Drupal
  • pedagogisk programvare
  • Engineering programvare
  • Arkiv Forlengelsen Typer
  • Financial Software
  • Freeware, Shareware & Abandonware
  • GIMP
  • Graphics Software
  • Hjem Recording Software
  • Microsoft Access
  • Microsoft Excel
  • Microsoft Publisher
  • Microsoft Word
  • Åpen Kildekode
  • Andre dataprogrammer
  • PC Games
  • Photoshop
  • Portable Document Format
  • PowerPoint
  • presentasjon programvare
  • produktivitet programvare
  • Quicktime
  • Remote Desktop Management
  • SQL Server
  • Skype
  • Programvare betaversjoner
  • programvare konsulenter
  • Software Development Selskaper
  • Software Licensing
  • regneark
  • Skatt forberedelse programvare
  • Utility programvare
  • Web Clip Art
  • Windows Media Player
  • Tekstbehandlingsprogrammet
  •  
    Datamaskin >> Software >> animasjon programvare >> Content
    Hva er de fem Områder i 3D animasjon
    ? 3D animasjon eller dataanimasjon , er en stadig skiftende felt . Det er ingen universelle " fem områder av 3D-animasjon , " men det er en felles enighet om at modellering , teksturering , rigging , animert og belysning er de fem sentrale ferdigheter . Men , delvis på grunn av 3D-animasjon store rolle i filmen spesialeffekter, en sjette ferdighet, kalt partikler, eller visuelle effekter , er ofte oppført. Modellering

    Modellering er der et objekt er opprettet i den virtuelle verden . Dette gjøres på lignende måter med programmer som Adobe Illustrator , der en figur tegnes og deretter raffinert til å opprette objektet av valget. Imidlertid , fordi maskinen animasjon er tredimensjonal , er denne prosess komplisert. Likevel omfatter dataanimasjon programvare kraftige verktøy for å gjøre denne prosessen enklere å navigere og konseptualisere . Den ferdige modellen er oftest vist bruker en visningsmodus som heter wireframe .
    Texturing

    teksturering , er wireframe modell gitt en overflate, slik at det bedre ligner virkeligheten. Texturing betyr ikke bare fargelegger objektet , men også , som navnet tilsier , gir det en illusjon av å ha tekstur. Disse teksturer kan omfatte hvordan skinnende et objekt er, om det virker grovt eller glatt, glans , refleksjon , åpenhet , og så videre . Kvalitet teksturering er avgjørende for å skape illusjonen av at objektet er reell .
    Rigging

    Rigging er gjort i forberedelsene til animeringen. Bare objekter som må være i stand til å bevege seg er rigget . Rigging gjøres ved å gi objektet et skjelett av former som inkluderer både ledd og stive bein. Komponenter i modellen blir deretter festet til skjelettet , slik at de kan være programmert til å bevege seg med den. Rigging er spesielt viktig for karakter animasjon , fordi det bidrar til å gi en naturlig følelse av bevegelse til en person eller dyr .
    Animierende

    Animierende er den delen av 3D- animasjon i hvilke alle komponentene kommer sammen. Animasjon er oppnådd ved å gi datamaskinen start-og sluttpunkt for en bestemt bevegelse . Dette kan være så enkelt som å flytte en boks fra punkt A til punkt B , eller så komplisert som å skape naturlige kroppsbevegelser for en karakter under en action-scenene .
    Lighting
    < p > Ingen sann likhet med virkeligheten kan oppnås uten skikkelig belysning . Som i filmen , belysning er en av de viktigste faktorer for å skape et profesjonelt utseende. Med dårlig belysning, vil objekter vises flat og todimensjonal . God belysning innebærer generelt å plassere en primær lyskilde foran objektet , en fylle lys til side og en lys høydepunkt lys bak den. Disse kommer i tillegg til eventuelle lyskilder som kan vises i scenen allerede , for eksempel en lampe. Blir
    partikler

    Partikler som brukes for å skape illusjonen av væsker , eksplosjoner, gasser og lignende. De brukes når et objekt er rett og slett for komplisert å modellere med individuelle stykker, for eksempel en foss . Partikler er gitt spesielle egenskaper og farger for å hjelpe simulere deres tiltenkte representasjon , og er flyttet i grupper for å gjøre disse komplekse effektene synes realistisk .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Flash 8 Button Tutorial 
    ·Interaktiv animasjon Tutorial 
    ·Hvordan identifisere SWFs FPS i AS3 
    ·Hvordan lage en rullende tekst Box i Flash 8 
    ·Hvordan tillate Macromedia Flash på datamaskinen 
    ·Eksempler på Animation Shop 
    ·Hvordan lage en sang Flash spill 
    ·Hvordan sette Pivot Stick animasjon på Windows Movie M…
    ·Hvordan lage et bilde Montage Ved hjelp av Flash 
    ·Læring Flash CS3 Professional 
      Anbefalte artikler
    ·Lag en kalender & Legg til dine egne ferier 
    ·Slik sletter og erstatt del av et bilde i Photoshop 
    ·Copy & Lime i Excel 2007 fryser Min datamaskin 
    ·Hvordan brenne en lyd-CD med en Command Line 
    ·Hvordan Hopp Brukte postetikett og trykk duplikater i A…
    ·Kan MediaMonkey spille av videofiler 
    ·Hvordan bruke en Sun Vector i GIMP Editor 
    ·Microsoft Office 2007 : Hvordan endre standard linjeavs…
    ·Hvordan lage Lines Inline i PageMaker 
    ·Hvordan å blande en maske i bakgrunnen i Photoshop 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/