Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan programmere spill med Java
    Java er en multiplattform , objektorientert programmeringsspråk laget av Sun Microsystems . Lage spill på Java kan være en god del enklere enn å lage spill på språk som C + + på grunn av fordelene med Swing biblioteket som kommer som en del av Java API . På svært kort tid , kan du ha en fungerende tic - tac -toe spillet kjører i Java. Instruksjoner
    en

    Lag en klasse som heter TicTacToeGame . Hvis du bruker en Java-utviklingsmiljø som NetBeans , vil det være et alternativ i Fil-menyen for dette. Ellers bare lage en tekstfil og gi den navnet " TicTacToeGame.java . "
    2

    Lim inn følgende kode i filen : en

    import java.awt.GridLayout ; import java . awt.event.ActionEvent , import java.awt.event.ActionListener , import java.util.ArrayList , import javax.swing.JButton , import javax.swing.JFrame , import javax.swing.JOptionPane ;

    offentlig klasse TicTacToeGame utvider JFrame implementerer ActionListener {

    ArrayList firkanter = new ArrayList ();

    String spiller = " X ";

    offentlig TicTacToeGame ( ) { }

    public void checkWinner ( ) { }

    public void ( ActionEvent e ) { }

    public static void main ( String [] args ) { new TicTacToeGame ( ) ; } }
    3

    Bygg konstruktøren . Dette er den fremgangsmåte med samme navn som den klasse selv, i dette tilfellet " TicTacToeGame ( ) ". Det kalles konstruktøren , fordi den brukes til å bygge programmet og forberede det som skal kjøres. Lim inn følgende kode for å bygge det : en

    offentlig TicTacToeGame ( ) { //Setup en JFrame window.super ();

    //Bruk en grid layout, med tre kolonner og tre rader , siden dette er TicTacToe , this.setLayout ( ny GridLayout (3,3 ));

    //Fyll hver plass på rutenettet med en button.for ( int x = 0 ; x < 9 , x + + ) { JButton temp = new JButton ( "- "); squares.add ( temp) ; temp.addActionListener (denne) ; this.add ( temp) ;}

    //Endre størrelsen på vinduet for å gjøre alt passform, //og gjøre brukergrensesnittet
    4

    Opprett " actionPerformed " metoden. Denne metoden kalles når brukeren gjør noe i programmet. Det gir deg en " ActionEvent " objektet , og du kan inspisere dette objektet for å finne ut hva brukeren gjorde, og reagere deretter . Lim inn denne koden : en

    public void ( ActionEvent e ) { //For alle knappene i spillet grid.for ( JButton firkant : firkanter) { //Hvis knappen klikket var kilden til hendelsen . if ( square.equals ( e.getSource ( ) ) ) { //Sett knappen til spillerens brev , X eller O.square.setText ( spiller) ;

    //Endre til neste spillers tur . if ( player.equals ( "X" ) ) spiller = " O" , ellers spiller = " X "; }

    }

    //Sjekk for å se om noen har won.checkWinner ();

    }
    5

    Lag " checkWinner "-metoden ved å lime inn følgende kode :

    public void checkWinner ( ) {

    //Get innholdet i board.String [ ] board = new String [ 9 ];

    //Sett vinneren til den tomme plassen , - String vinneren = "-" " . ";

    for ( int x = 0 ; x < 9 , x + + ) { board [ x ] = squares.get ( x ) gettext (); System.out.println ( x + . ":" + board [ x ] ) ; }

    //Sjekk om den øverste raden er full av det samme brevet //Hvis det er, så denne spilleren har won.if (styret [ 0 ] lik ( styret [ 1 ] .) && . . styret [ 0 ] er lik (styret [ 2 ] ) ) { vinneren = styret [ 0 ]; } . else //Midt Rowif ( . styret [ 3 ] er lik (styret [ 4 ] ) && styret [ 3 ] er lik (styret [ ,"5 ] ) ) { vinneren = styret [ 3 ]; } . . else //bunn rowif (styret [ 6 ] er lik (styret [ 7 ] ) && styret [ 6 ] er lik (styret [ 8 ] ) ) { vinneren = styret [ ,"6 ]; } else //Venstre columnif ( . . styret [ 0 ] er lik (styret [ 3 ] ) && styret [ 0 ] er lik (styret [ 6 ] ) ) { vinneren = styret [ 0 ]; } else //Midt columnif ( . . styret [ 1 ] er lik (styret [ 4 ] ) && styret [ 1 ] er lik (styret [ 7 ] ) ) { vinneren = styret [ 1 ]; } . else //Høyre columnif (styret [ 2 ] er lik (styret . [ 5] ) && styret [ 6 ] er lik (styret [ 8 ] ) ) { vinneren = styret [ 2 ]; } . else //Høyt Venstre, Midten Nederst til høyre Diagonalif (styret [ 0 ] er lik (styret [ 4 . ] ) && styret [ 0 ] er lik (styret [ 8 ] ) ) { vinneren = styret [ 0 ]; } . else //Høyt Høyre , Middle , nederst til venstre Diagonalif (styret [ 2 ] er lik (styret [ 4 ] ) . && styret [ 2 ] er lik (styret [ 6 ] ) ) { vinneren = styret [ 2 ]; }

    //Hvis vinneren ikke er mellomrom "- ", //så noen har vunnet . Gratulere dem //og avslutte game.if ( winner.equals ( "-" ) ! ) { JOptionPane.showMessageDialog ( rootPane , "The winner is " + vinner) ; System.exit ( 0 ) ;} }


    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en Java Installer 
    ·Inkompatible typer med Cast Method of Class i Java 
    ·Hvordan lage en meldingsboks i en egen tråd i Java 
    ·Slik formaterer et heltall i Java 
    ·JSP Web opplæring 
    ·Hva er forskjellene mellom Syntax og semantisk feil i J…
    ·Java String Split Koder 
    ·Hvordan : Merknader fra Java-kode 
    ·Hvordan lage en Android App Med NetBeans 
    ·Hvordan setter jeg opp en automatisk RSS- feed på My W…
      Anbefalte artikler
    ·Hva kaller du det når en tekst boksen er tom i VB.NET 
    ·Hvordan lage en GNU -fil for C + + 
    ·Hvordan lage en Session ID i PHP 
    ·Slik Clear DataGridView i VBNet 
    ·Hva er et programmeringsspråk Flytskjema 
    ·Slik konverterer Fra Python til Perl 
    ·Hva er en global Counter i VB 
    ·Hvordan bruke Wget i Python Escape 
    ·Hvordan lage HTML i Python 
    ·Hvordan få tilgang til Kontakter på Evolution Python 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/