Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Java Game Development Tools
    Java sterke objektorientert filosofi og kraftfull pakke med klasser for å løse mange grunnleggende informatikk problemer betyr at det ofte er det første språket en ny datamaskin programmerer lærer . Og siden en fremadstormende spillutvikler lurer gjemt i hjertene til de fleste unge nye programmerere , er det ofte det første språket som brukes til å skrive et spill. Heldigvis , en rekke biblioteker eksisterer for å gjøre det enklere. AWT , Swing andJava 3D

    Selv om disse bibliotekene ikke ble utformet med spillutvikling i tankene , har de fordelen av å komme installert på alle Java- installasjoner som standard. Det betyr mindre konfigurasjon på få gå , og det er fullt mulig å lage enkle spill ved hjelp av disse innebygde biblioteker. Men de har sine svakheter: disse programmene ble opprinnelig utviklet for å lage grafiske brukergrensesnitt ( GUI ) , og er ikke godt egnet til noen av behovene til spill, der lyd, video og brukerundersøkelser må synkroniseres riktig
    .
    LWJGL

    Lightweight Java spill Library ( JWJGL ) er en kraftig spillmotor laget for å gi utviklere tilgang til OpenGL grafikk biblioteket og OpenAL audio bibliotek , i tillegg til å gi spesiell funksjoner for tilgang til joystick og andre spill enheter som de innebygde Java-bibliotekene gjør vanskeligere . Det har vært brukt i en rekke spill allerede, fra kommersielle spill til hobby prosjekter . Imidlertid er brukervennlighet ikke en prioritet, og sågar sine designere er interessert i å se LWJGL tjene som et grunnlag for en rekke enklere å bruke spillet beslutningstakere .
    Slick

    En av disse enklere å bruke spillet beslutningstakere er Slick . Slick er et grensesnitt bygget direkte på toppen av LWJGL . Kompleksiteten og vanskelighetene med OpenGL og OpenAL er erstattet med enkle metoden kaller som " DrawImage " og " PlayBGM . " Det er til og med innebygget spill skjeletter for håndtering av spill stater som hovedmenyen alternativer skjermen og ulike nivåer . At enkelhet kommer til en pris : selv om Slick gjør bruk av LWJGL biblioteket for å sikre alle sine grafikk dra nytte av en datamaskin er bygget i 3-D akselerasjon evner , kun 2 - D grafikk støttes
    . JGame

    Snarere enn å bruke LWJGL , bygger JGame seg på toppen av den offisielle AWT , Swing og Java Open GL ( JOGL ) bibliotekene . Som basis tillater det å lage spill for en rekke mål , blant annet ikke bare desktop og web- applet spill, men også spill for Java - aktiverte mobiltelefoner ved hjelp av J2ME -plattformen. Som Slick , støtter det innebygget spill stater og enkle metoder som " PlayAudio " og " DrawImage . "

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan Catch et unntak i en statisk blokk i Java 
    ·Slik fjerner tegnsetting i en Java String 
    ·Omdirigere Vs . Fremover i Java 
    ·Slik formaterer til dollar i Java 
    ·Slik konverterer Java Class til kode 
    ·Hvordan Les Int Java 
    ·Hvordan bruke Else Hvis Uttalelsene i Java 
    ·Hvordan Draw pyramidene i Java 
    ·Hvordan Ring en CFC Fra Javascript 
    ·Hvordan sjekke om ResultSet er null 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Flush Output under behandling i PHP 
    ·Hvordan analysere en ArrayCollection 
    ·Slik tilpasser grammatikkontrollen bruker Office XP 
    ·Hvordan bruke JavaScript til å lage en rekke Prime Fac…
    ·Hvordan bevege seg bort fra MySQL 
    ·Hvordan lage en lokal VBA digital signatur i Windows 
    ·Hvordan skrive ut et dokument med Visual Basic 6.0 
    ·Hvordan returnere en STL Vector Fra en ny funksjon 
    ·Spesifikasjoner av Rational Unified Process 
    ·Hva er et datasett i Coding 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/