Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan sette opp en tavle med Java Applets
    Internett har åpnet et nytt medium for samarbeid . Studenter og kolleger ikke lenger å være i samme fysiske sted å dele sine ideer i flere medier . Blant de multimedia verktøy som samarbeidspartnere kan bruke nettet er " whiteboard ". Akkurat som whiteboards i kontorer er tilgjengelig for å kaste ut ideer og skrive dem ned , kan Java-applets skape den samme verktøy på nettet. Instruksjoner
    en

    Åpne en ny fil i Java integrert utviklingsmiljø eller din favoritt teksteditor. Husk å lage filnavnet med . Java forlengelse.
    2

    Importer bibliotekene du trenger å bruke Swing grafisk verktøy kit for å lage grensesnitt for din whiteboard applet. Disse vil inkludere " java.awt . *" Og " java.awt.event . * " For å få alle nødvendige funksjoner .
    3

    Lag din public class , innen hvilke du vil skrive resten av koden din . Husk å matche navnet på den offentlige klassen til navnet på filen din , med unntak av " . Java " forlengelse .
    4

    Opprett en ny ramme for brukergrensesnitt. Husk syntaksen følger mønsteret "Frame [ rammen objekt navn ] = new Frame (' [ window title] ' )" som navn for rammen objektet og tittelen på vinduet .
    5

    Lag noen knapper du ønsker til grensesnittet . Det er en tavle, så alt du strengt tatt trenger er en hvit firkant , men du kan legge grensesnitt knapper og etiketter som du ser passer . Husk å legge disse objektene med " [ rammen objekt navn ] til ( [ditt komponent ); . " Inntil du har din grensesnitt bygget
    6

    Legg en mus bevegelse lytteren . . Dette objektet vil spore musen rundt tavlen . Bruk syntaksen " addMouseMotionListener (denne) ; " å gjøre dette
    7

    Lag hendelsene for når musen klikkes. . Følg form av : en

    [ditt tegne funksjon navn ] ( MouseEvent e ) {

    x = e.getX ();

    y = e.getY ();

    }

    Du vil få koordinatene hvor musen ble klikket . Påkalle din foretrukne tegning metoden, og bestå "x " og " y " koordinater slik at programmet kan trekke på den plasseringen som musen beveger seg . Avslutt med " repaint ( ) "-funksjonen til å legge til nye linjer i applet ansiktet .
    8

    kompilere koden din inn i en klasse fil . Slå inn koden i en applet ved å bruke " < /APPLET > " HTML -koden.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Den Java-kode for å telle antall ord i en matrise 
    ·Hvordan bruke AIML Bot i Java-programmer 
    ·Hvordan koble en jtds Driver til SQL Express 
    ·Slik kjører du en Java Program Script i Ubuntu 
    ·Hvordan få Neste String Input Fra i Java 
    ·Hvordan søke en Array i BorderLayout 
    ·Hvordan slette en node i Link Systems i Java 
    ·Hvordan lage en Java Program for kvadratrøtter 
    ·Fordelene ved CMP Over BMP 
    ·Hvordan lage en Java Script for å sende meldinger til …
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan bruke magiske Multi Tilkoblinger 
    ·Hvordan bruke TextBoxBase Med DataGridView 
    ·Hvordan Split en lang URL Into 2 
    ·Hvordan skjule alle åpne DIVs i JavaScript 
    ·Slik viser Fonts i MFC 
    ·Hvordan feilsøke Python Starter 
    ·Hvordan legge til den nye posten i Access 2007 Ved hjel…
    ·PHP Hit Counter Tutorial 
    ·Hvordan åpne en PDF i C # 
    ·Hvordan lage et plott Mens i en Loop i MATLAB 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/