Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan skrive enhet tester for en Java Project
    Hver utbygger vet at teste koden er en ekstremt viktig - men kjedelig - en del av utviklingsprosessen . Manuelt teste din søknad ved å åpne den kan nok godt nok for små eller enkle prosjekter , men når prosjektet vokser til noen grad av kompleksitet blir det vanskelig å fange hver køyrestikatalogar , og det blir kjedelig å gjenta den samme prosessen med å teste om og om igjen . Skriver enhet tester kan definitivt dekke mye av testprosessen , og det kan også påpeke feil og designfeil du kanskje ikke har lagt merke til før det var for sent. Du trenger
    Java SDK
    JUnit testing rammeverk
    Java utviklingsmiljø , slik som Eclipse eller NetBeans
    Vis flere instruksjoner
    en

    Lag en klasse for å teste . For nå, vil en enkel en tilstrekkelig

    public class TestClass {

    public int addInts ( int a, int b ) {

    returnere a + b; .

    }

    }
    2

    Legg til en ny enhet test til prosjektet. I Eclipse , kan du gjøre dette ved å høyreklikke på kilden mappen , velge " Ny" fra kontekst menyen , og velge " JUnit Test Case " fra undermenyen . I dialogboksen sikre " New JUnit 4 Test " er valgt, navngi test " TestClassTests " og klikk " Finish". Du kan bli bedt om å legge JUnit 4 til å bygge banen , i så fall , gå videre og legge den
    3

    Endre ditt TestClassTests filen for å reflektere følgende: .

    importere statiske org.junit.Assert.assertEquals ;

    import org.junit.Test ;

    public class TestClassTests {

    @ Test

    public void ensureAddIntsReturnsCorrectValue ( ) {

    endelig TestClass tc = new TestClass ();

    final int exp = 11;

    endelige int res = tc.addInts ( 5 , 6 );

    assertEquals ( exp , res) ;

    }

    }

    Dette representerer den grunnleggende rammen av en enhet test. Du identifiserer en metode som "test" ( bruker @ Test attributt) , klargjøre hva du tester , utføre testen, og deretter validere resultatene med assertEquals metoden. Legg merke til " import static ... " linje på toppen, og dette gjør det mulig å referere til assertEquals metode som om det var en statisk metode for gjeldende klasse , selv om det er en del av JUnit er Assert klasse
    4

    Kjør test , enten ved . høyreklikke i kildekoden , velge " Run As " fra hurtigmenyen , og deretter velge " JUnit Test" fra sub -menyen , eller ved å holde "Alt" og "Shift " og trykk " X ", så slipper alle, og trykk " T. "

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en pyramide av tegn ved hjelp av Java 
    ·Hva er ' instansvariablene "i Java 
    ·Hvordan legge til polynomer i Java 
    ·Slik importerer annen klasse i Java ved hjelp jGrasp 
    ·Hvor å Sjekk hvis inngangen er en String i Java 
    ·Java Software Opplæring på CD 
    ·Hvordan aktivere Java Applets 
    ·Hvordan lage en Java Installer 
    ·Hvordan bruke Command-Line Java Debuggere 
    ·Slik konverterer Streamsource til en String i Java 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan endre passord i PHP Scripts for MySQL 
    ·Hvordan overstyring lik i Python 
    ·Slik formaterer desimaler Bruke AWK 
    ·Hvordan ta en skjermdump fra en Eksternt System Bruke J…
    ·Hvordan skrive et program som vil ut Bestilte Pairs i C…
    ·C Minnelekkasje Tools 
    ·Computer Science Store prosjekter 
    ·MySQL Lag en database Tutorial 
    ·Hva betyr NET CLR 
    ·Hva er en uttalelse i Java 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/