Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    Hvordan oppdage rektangel Kollisjon i Java
    Java programmeringsspråk er et objekt - orientert språk utviklet av Sun , og siden kjøpt opp av Oracle . Objektorienterte språk fokus på objekter , som definerer en tilstand og atferd for noen abstrakt enhet. For eksempel , har en " rektangulær " objekt en tilstand som består av dets høyde, bredde, x - og y- posisjon stilling . Det har også atferd og kan bli endret , flyttet og testet for å se om den krysser en annen rektangel . En enkel måte å teste for kollisjoner er å bruke " skjærer "-metoden på to " rektangel " objekter . Du trenger
    Java Software Development Kit med NetBeans Integrated Development Environment ( IDE ) Bundle
    Vis flere instruksjoner
    en

    Load NetBeans integrert utviklingsmiljø (IDE ) ved klikke på programikonet . Når programmet er lastet inn, går du til "Ny /New Project" og velg " Java Application " fra listen på høyre side av skjermen . En ny kildekoden filen vises i NetBeans tekst editor. Kildekoden filen inneholder en tom viktigste metoden .
    2

    Lag to " rektangel " objekter . Hvert rektangel kan bli initialisert med en høyde , bredde , x -location og y- plasseringen . Skriv følgende to setningene i den krøllete parentes av den viktigste metoden for å lage disse to objekter : en

    rektangel rectOne = new rektangel ( 10, 10 , 0 , 0 ) ; rektangel rectTwo = new rektangel ( 10, 10 , 5 , 5 ) ; " . rectTwo "
    3

    Test for å se om " rectOne " skjærer " skjærer " metoden returnerer enten sant eller usant, avhengig av plasseringen av rektangler. Hvis du ser tilbake på det forrige trinnet , vil du se at begge rektangler har samme størrelse : 10 av 10 . Posisjonen " rectOne " er (0,0) , mens posisjonen til " rectTwo " er ( 5,5 ) . Dette betyr at " rectTwo " overlapper " rectOne " med en fjerdedel av sitt område . Derfor er " skjærer " metoden returnerer true i følgende utsagn : en

    bool x = rectOne.intersects ( rectTwo ) ;
    4

    Print ut resultatet av " skjærer "-metoden som dette : en

    System.out.println ( x ) ;
    5

    Kjør programmet ved å trykke på "Play" knappen på hovedverktøylinjen . Programmet skriver ut ordet «True ", siden begge rektangler møtes.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hva er handling Form i Struts 
    ·Har Gjør Java Virtual Machine Java Mer eller mindre si…
    ·Hvordan lage en kalender i Java 
    ·Hvordan kan jeg tjene en Hibernate List Ikke Har Null E…
    ·Java Concepts : Lenket Liste Lab 
    ·1997 Bayliner Capri Specs 
    ·Hvordan erstatte en karakter i den JavaServer Pages 
    ·Hvordan å animere en JPanel i Java 
    ·Hvordan få inneværende år i Java 
    ·Tutorial på hvordan du skriver Java Applets 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan finne indeksen til en streng i Python 
    ·Slik Send en automatisk e-post etter en bestemt dato hj…
    ·Hvordan legge til Windows Media Players Control i VB6 
    ·Hvordan vise en aritmetisk operator i en Query 
    ·Java for å konvertere heltall til tegn 
    ·Visual Basic spillet ideer 
    ·Slik installerer Boost Into Kodeblokker 
    ·Hva er Syntax i C + + 
    ·Slik sletter du alle overganger på VideoStudio 
    ·Hvordan sende en Mass PHP E 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/