Som mange andre GUI eller grafisk brukergrensesnitt , komponenter i Java , knapper forlenge Component klassen . Component klassen omfatter metoder som er viktige for å administrere en GUI objektets egenskaper , for eksempel sin posisjon på skjermen , dens synlighet og dens størrelse. Component klassen omfatter også metoder som gir informasjon om gjeldende status for et GUI objekt. Ved hjelp av en kombinasjon av disse metodene kan vi slå fast at størrelsen av en knapp og et annet sett for å være av samme størrelse . Instruksjoner
en
Lag en dimensjon variabel til å lagre størrelsen på en av knappene med følgende kode : . " Dimension size = ny dimensjon (); "
2 < p > Angi på størrelse med en knapp til dimensjon variabel med denne koden : "size = button1.getSize (); " . Erstatt " button1 " med navnet på den første knappen
3
Angi størrelsen på den andre knappen til størrelsen lagret i dimensjon variabel med følgende kode : . " Button2 . setSize ( størrelse); " . . Erstatt " button2 " med navnet på den andre knappen
4
Bruk følgende kode for å sette noen andre knapper til samme størrelse som den første knappen : " buttonX.setSize ( størrelse); " . Erstatt " buttonX " med navnet på en av de andre knappene. Gjenta denne linjen med kode for hver knapp navn.