Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Java Programming >> Content
    En Java overstyring Overload
    Java fungerer fra bunnen opp som et objekt - orientert språk . Dette betyr at den støtter klasser, objekter og arv som en del av funksjonaliteten. Disse begrepene , som integrerte deler av objektorientert programmering, innebærer at Java ville støtte metode overordnede og metode overbelastning . Disse to programmatical konsepter hjelpe Java-programmerere utvide basen klasser og for å skape fleksible klasser i koden sin . Java-klasser

    Klassene er skissene for "objekter " i Java språk. Programmerere skrive klasse å definere datatyper som representerer visse aspekter av et program , for eksempel nettverkstilkoblinger eller tegninger . Klassen og objektet er grunnleggende deler av Java programmeringsspråk , ved at ved siden av grunnleggende datatyper som heltall eller bytes , alt i Java er representert som et objekt . Java-programmer er ofte basert på samspillet mellom stedene.
    Metoder og Arv

    Når en programmerer definerer en klasse , definerer hun "metoder " som en del av klassen . Metoder representerer funksjoner som et objekt erklært fra en klasse kan bruke. For eksempel , erklærte et objekt fra klassen " Ball" som inneholder en metode " calculateArea " kan kjøre metoden og beregne sitt eget areal. Videre kan programmerere lage klasser som " arve " funksjonalitet fra andre , grunnklasser . Så en klasse " Soccerball " kunne arve funksjonalitet fra klasse ball , og bruke " calculateArea "-metoden som om det var et objekt av klassen " Ball ".
    Overbelastning Metoder

    Ofte når en programmerer oppretter en klasse , kanskje hun ønsker å ha metoder som deler samme navn, men ta forskjellige verdier som argumenter . For eksempel kan " calculateArea "-metoden tar null argumenter. Men hvis programmereren ønsker en annen versjon av " calculateArea " metode som lagrer resultatene til en fil , så hun kunne bare erklære en annen metode med samme navn som tar et File-objekt som et argument . Denne måten , vil kompilatoren vite hvilken metode å kalle basert på argumentet følger : en

    public int calculateArea ( ) { //beregner området og returnerer et heltall }

    public void calculateArea (File o) { //beregner areal og skriver det til en fil }
    overstyrer Metoder
    p Hvis en klasse stammer funksjonalitet fra en annen klasse , som i tilfelle av " ball " og" Soccerball , " klassen som arver fra basen klasse kan " overstyre " av anvendelsen ifølge basisklasse . Programmerere ofte gjør dette hvis arve klassen har en lignende funksjonalitet, men spesialisert for klassen . For å illustrere dette, kan klassen " Ball" har en " calculateArea " metoden. Klassen " Soccerball " som arver fra " Ball" kan bruke den opprinnelige metoden , eller det kan overstyre metoden ved å erklære sin egen versjon av metoden i sin klasse definisjon : en

    class Ball {

    public int calculateArea ( ) { //Ball metode } }

    klasse Soccerball strekker Ball {public int calculateArea ( ) { //Soccerball versjon, vil ikke kalle Ball versjon } }

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan legge til Manifests til JAR 
    ·Hvordan endre tekst på JSP Daily 
    ·Hvordan sette en Java-applikasjon i en web side 
    ·Turing boolske Typer 
    ·Slik konverterer P12 med keytool 
    ·Hvordan ta inn i en Loop i Java 
    ·Hva er JDBC Abstraction 
    ·Hvordan Kast en JFrame 
    ·Hva er ' instansvariablene "i Java 
    ·Fordelene av Struts Over Servlets 
      Anbefalte artikler
    ·Slik fjerner Whitespace i PHP kode på Dreamweaver CS3 
    ·Hvordan skrive en pseudokode i Visual Basic 
    ·Hva er bufferoverløp 
    ·Hvordan bruke Animerte Sprites i Eclipse 
    ·Hvordan oppretter en ny funksjon i Modular programmerin…
    ·Java Verifisering av Input 
    ·Hvordan lese tegnstreng med Assembly 
    ·Hvordan Lim Resultater og kjøre makroer i Excel Fra Or…
    ·Hvordan å kompilere C programmer Online 
    ·Hvordan åpne en binær fil i Python 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/