Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan skille mellom DFA & NDFA
    deterministisk og ikke- deterministisk Finite Automata finnes to typer konseptuelle "maskiner " laget for å sjekke om et gitt streng av symboler adlyder visse regler - hvis det er akseptabelt som en melding i noen språk eller kode . Automatikken leser et enkelt symbol i en tid , og alltid finnes i en spesiell "tilstand. " Hver stat en automater kan være i har et sett med regler for å reagere på det neste symbolet for å bli lest - det kan endre til en annen bestemt tilstand eller forbli den samme . Dersom det etter en hel streng er lest , har automater inngått en av et sett av akseptable " endelige stater," strengen er grammatisk akseptabelt innenfor språket automater er testing for . Instruksjoner
    en

    Undersøk automater regler . Disse inkluderer : . Alle automater er mulige tilstander , sitt sett av endelige tilstander og effekter av alle mulige symbol på hver stat
    2

    Sjekk å se om noen av automater i statene har flere mulige reaksjoner på et bestemt symbol . Hvis noen gjør det, er det automater ikke- deterministisk - en NDFA . For eksempel, hvis en automata sin opprinnelige tilstand kan reagere på symbolet " A" enten ved å flytte til en annen stat eller ved å forbli det samme, er det en NDFA . En NDFA returnerer et positivt resultat hvis det er noen måte å komme til en endelig tilstand ved hjelp av en gitt streng .
    3

    Husk at en DFA finnes for hver NDFA . Fordi en NDFA returnere et positivt resultat for en bestemt streng må ha minst en vellykket bane gjennom det i denne strengen , må der av nødvendighet være en tilsvarende DFA som vil akseptere at strengen , som kun inneholder reglene for enkelt bane som ble brukt. Her er et veldig enkelt eksempel : Anta at du har en NDFA med en endelig tilstand kalt S1 , som opprinnelig tilstand S0 reagerer på symbolet " A" enten ved å endre til S1 eller ved å forbli i S0 . Denne maskinen vil godta en streng som består ganske enkelt av " A ", fordi det er en mulig vei til S1 , og det er en tilsvarende DFA der "A" alltid endrer S1 til S0 , dispenserer med den ubrukte banen
    .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Slik Boot Datamaskiner 
    ·Slik sletter i QBasic 
    ·Hvordan finne Scripts 
    ·Hvordan bygge en Affiliate System i ColdFusion 
    ·Hvordan beregne Gray kode 
    ·Hva er Cue -filer og Bin filer 
    ·Connection Pool Tutorial 
    ·Hvordan justere RGB Intensitet programmering 
    ·Hvordan Lås geodatabases 
    ·Hvordan bruke ActiveX- komponenter i ASP 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan få en System Date i C # 
    ·Hvordan å tømme skjermen i Visual C 
    ·Slik oppgraderer PHP 5.1 til PHP 5.2 i CentOS 
    ·Hvordan finne antall knapper i en WPF Toolbar 
    ·Hvordan bruke rullefeltet i VB6 
    ·Hvordan lage en Python Program Arbeid Uten Python 
    ·Hvordan initialisert Inngangsparametere i saksbehandlin…
    ·Slik konverterer en tekst til PDU 
    ·Hvordan gjøre Exit Splash i PHP 
    ·Hvordan bruker jeg en kode fil som er i mappen Applicat…
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/