Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan bruke 3D-figurer i programmering
    Bruk av 3-D figurer i programmering faller innenfor datagrafikk . På det laveste nivået , må du bruke avansert matematikk for å oppnå resultater . De fleste søknader er basert på høyt nivå biblioteker som implementerer svært kompliserte formler . I noen tilfeller , høyt nivå grafikk redigering og animasjon verktøy gir bilder og ramme sekvenser som er integrert i nongraphic logikken i dataprogrammet . Instruksjoner
    en

    Velg et 3 -D karakter modell. Et 3D- grafikk modellen er en matematisk definisjon av karakteren som poeng, kanter og overflater i 3-D rom , som er definert i form av tre koordinater , referert til som X- ( lengde ), Y (høyde ) og Z (bredde ) . Den interne modellen er uavhengig av en synlig sluttproduktet , typisk en skjerm eller utskriftene.
    2

    Transform modellen for å oppnå et tegn atferd som flytte , utvide, kontrakt og rotere. Prosessen med transformasjon gjelder matematiske formler til de punktene som definerer modellen . For eksempel , for å flytte en modell av en kube en enhet mot høyre , legger transformasjonen formel ett til X- koordinaten for hver av hjørne- punktene som definerer kuben. Når modellen vises på nytt , vil kuben ser ut til å ha flyttet til en ny plassering til høyre for den forrige plasseringen .
    3

    ut om et bestemt punkt ligger utenfor , inne eller på overflaten av tegnet modellen. Bruke denne kunnskapen til å bestemme når karakteren har kollidert med en annen karakter eller annet objekt i programmet , inkludert yttergrenser .
    4

    Transform modellen til output format. Dette innebærer vanligvis en konvertering fra 3-D plass til den 2-D- plass av en datamaskinskjerm eller ark. 2-D rom er definert av bare X-og Y -koordinater. Transformasjonsprosessen sysselsetter perspektiv beregninger for å konvertere Z koordinat til en X og Y posisjon som skaper en illusjon av tre dimensjoner . Modellen må også justeres basert på de fysiske egenskapene til det format . For eksempel kan modellen bli utvidet eller leid inn for å fylle eller passe innenfor en gitt skjerm eller papir størrelse.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Visual Basic Vs . Fortran 
    ·Hvordan lage SSIS Package Distribusjon 
    ·Hvordan lage AS2 Klasser 
    ·Hvordan sette moduler på CTS 
    ·Client Side Scripting Vs . Server side scripting 
    ·Metodene for feilsøkingskode 
    ·Hvordan utvikle et DirectShow Camera Application 
    ·Slik konverterer Oracle til Exponent 
    ·Introduksjon til pseudokode 
    ·Hvordan lage med Test -Driven Development 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan legge til Java Applets til en webside med Front…
    ·Dreamweaver PHP Update Form Tutorial 
    ·Hvordan skrive en Blurb Med en Java Program 
    ·Hvordan bruke Variable parameterfunksjonene i C + + 
    ·Hvordan konvertere en streng til et datasett 
    ·Hvordan bruke SQL Query String i VB6 Med Crystal Report…
    ·Hvordan Nevn en variabel ved hjelp av en makro SAS 
    ·Hvordan Utgang til CSV i MySQL 
    ·Grunnleggende PHP Chat Tutorial 
    ·Java CLASSPATH Tutorial 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/