Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Hvordan lage en Lua Scoreboard
    Lua er en grunnleggende kodespråket , som vanligvis brukes for dynamisk grafikk i to- player spill . Lua henter verdier fra andre deler av spillet kode , ved hjelp av en serie med ID-er, og står for at informasjonen i grafisk form. Av denne grunn er Lua spesielt egnet for å lage tavler . Som spillerne utløse de ulike konsoll kommandoer , reflekterer resultattavle dynamikken i spillet. For eksempel , i en to person beat- em -up spill , kan Stillingen vise " 1 " når spiller en hits spiller to . Instruksjoner
    en

    Åpne en tom vanlig tekstdokument , for eksempel Microsoft Notisblokk.
    2

    Definer en tabell i Lua kode . For å definere en tabell i Lua , inngang et par krøllete parentes , eller " { } ". Tabellen du definerer i Lua må tilsvare en tabell som allerede eksisterer i den andre koden . For eksempel, hvis den viktigste delen av spillet er i Flash eller HTML , kopiere og lime inn ID-koden fra den delen mellom de to parametrene . Den Lua tabell er en grafisk fremstilling av en funksjon som forekommer i resten av koden. Så hvis en spiller scorer et mål i spillet og koden er skrevet så når det skjer, verdiene i HTML eller Flash bordet alter , representerer Lua tabellen dette på resultattavlen grafikken.
    3

    Skriv en liste over faste parametere i tabellen , atskilt med komma mellom brakettene. Gjør dette ved å bruke en ID som tilsvarer faste parametere andre steder i spillet koden . For eksempel , "Player ", som kan tilsvare en grafisk eller kommando .
    4

    Input dynamiske verdier ved å sette dem mellom klammeparenteser , atskilt med komma. Naturligvis vil disse være variable verdier . For eksempel vil hvis du gjør en resultattavle for en basketballkamp , "Home Team" og "besøkende " titler forbli konstant, mens resultatet er variabel. Du kan hente disse verdiene fra spillet koden . Bla koden for linjene som inneholder konsoll kommandoer , slik som "Hit spiller en . " Til venstre for denne kommandoen , vil du se en kommando ID , for eksempel "{ runconsolecommand1 } . "
    5 < p> Input objekt verdier mellom brakettene. Stillingen er definert i Lua som et "objekt . " Object verdier er de som styrer hvordan objektet ser ut , for eksempel farger og vektorer . Fargene er representert av tall, for eksempel " 125 " for rødt. Du kan angi nivået av opaqueness også. Den maksimale ugjennomsiktig innstillingen er " 255 ​​". Skille disse verdiene med komma .
    6

    Logg inn på din Lua -kontoen ved hjelp av opplysningene du ga da du registrerte deg .
    7

    Kopier ferdig koden fra ren tekst editor inn i hoveddelen av koden editor. Hvis du ikke har registrert deg for en gratis Lua -konto , kan du bruke demo editor.
    8

    Klikk "Kjør" for å se resultattavlen.


    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage en HTML- String i Objective C 
    ·Hvordan bli kvitt en Alt F4 Snarvei 
    ·Programvare Krav til ASP.NET 
    ·Hvordan Bind et Ordbok å DropDownList 
    ·Fordelene av Modularisering i programmering 
    ·Slik automatiserer Visio Med Powershell 
    ·Hvordan bruke en Listeboks i en Query 
    ·Hvordan bygge en flytende Box 
    ·DataColumn Typer 
    ·Hvordan overføre fra mikrokontrollere til PCer 
      Anbefalte artikler
    ·Ulempene ved pekere i C 
    ·Sol /Java & Feil 1722 
    ·C for strcmp Function 
    ·Hvordan Trim det siste tegnet i PHP 
    ·Slik bruker du en Web Service Client 
    ·Slik sletter det første elementet i C String 
    ·Hvordan manuelt Sett OCX fil i Visual Basic 
    ·Hvordan lage et prosjekt i Visual Basic 2008 
    ·Hvordan få en URL i en Servlet 
    ·Hvordan bruke reserverte navn som kolonner i MySQL 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/