Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    Funksjon av AS3 Class Sprite
    The Sprite klasse i ActionScript 3.0 er en vanlig ingrediens i mange Flash-filmer . Sprite er en grunnleggende objekt for bruk innen brukergrensesnitt og andre visuelle skjermer. Sprites er lik Flash filmklipp, men ikke har tidslinjer . Den AS3 Sprite klassen gir en rekke egenskaper, metoder og hendelser som utviklere kan bruke innenfor sine Flash-applikasjoner . Ved å opprette forekomster av Sprite -klassen i ActionScript -kode, kan utviklere tilgang til klasse funksjoner . Formål

    En Sprite objekt kan ha en rekke funksjoner i en Flash movie. Sprite kan omfatte en grunnleggende visuell element som kan vises i en interaktiv applikasjon . I likhet med Movie Clip klassen , gjenkjenner Sprite klasse visse brukergrupper hendelser . Sprites kan fungere som basispunkter for andre elementer i brukergrensesnittet , med AS3 kode legge underordnede elementer til en Sprite å bygge et grensesnitt med flere komponenter . ActionScript koden kan bruke Sprite klassen metoder for å gjennomføre prosesser , for eksempel angi opptreden eiendom og flytte objektet rundt filmen sceneområdet .
    Eiendommer

    Sprite klasse gir en rekke standard egenskaper utviklere kan få tilgang innenfra ActionScript -kode. Disse egenskapene hente og sette opp ulike typer data om den nåværende tilstand av en Sprite objekt , for eksempel X , Y og Z -koordinater som representerer Sprite posisjon i dokumentet . Andre egenskaper indikerer dimensjonene til sprite, herunder dens bredde og høyde. ActionScript koden kan rotere en Sprite , med egenskaper som viser sin nåværende mengde rotasjon langs X , Y og Z aksene . Når koden utfører skalering på Sprite , skalaen egenskaper holde oversikt over sin nåværende skalering. AS3 kode kan både få og sett verdiene av de fleste av disse egenskapene , selv om noen er skrivebeskyttet .

    Metoder

    Metoder for Sprite klassen omfatter de for å håndtere sine underordnede objekter og for å manipulere den. Sprite metoder kan også legge til hendelsen lyttere til å oppdage brukerinteraksjon med objektet . Andre interaktive metoder omfatter de å dra Sprite rundt i dokumentet , for eksempel når brukeren klikker den. Sprite traff testmetoder la utvikleren oppdage hvorvidt en Sprite objekt overlapper med en annen brukergrensesnitt element.
    Hendelser

    The Sprite klasse ikke definerer noe av sin egne arrangementer , men arver ActionScript hendelser fra sine overordnede klasser innen språket . Når en klasse arver metoder fra en annen klasse , betyr dette at et objekt av klassen kan ha disse metoder nevnes. Sprite klassen arver event metoder for å detektere ulike typer brukermedvirkning , inkludert musen beveger seg på og utenfor element , pluss klikk og ruller . ActionScript språket støtter også hendelser avfyrt av brukerinteraksjon med touch-screen enheter.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Komponenter av en klient-server applikasjon 
    ·Fakta om MIME Format 
    ·Hvordan Split en streng i to variabler i PowerShell 
    ·Den AWK Index Function 
    ·Slik fjerner en Blank Carriage Return Ved hjelp av SQL 
    ·Hvordan endre en sidetittel i ASP.NET 
    ·Liste over SQL- kommandoer 
    ·Hvordan erstatte en karakter med tilsvarende ASCII kode…
    ·Hvordan å løse en Matrix hjelp QBasic 
    ·Hva er Interleave Coding 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan Sorter Arrays Numerisk i Visual Basic 
    ·HTML Color Guide for Grey -blå 
    ·Hvordan lage videospill med C + + 
    ·Hvordan lage en Web Service Bruke PHP 
    ·Hvor å Sjekk hvis inngangen er en String i Java 
    ·Hvordan beregne Kontroll av en String Bruke Adler32 i J…
    ·Hvordan lese en String fra et vindu i AutoIt 
    ·Sette inn Ignorer eller Get ID i MySQL 
    ·Slik konverterer Double til String C + + 
    ·Unicode til Character Konvertering i Java 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/