Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> Computer Programmeringsspråk >> Content
    WPF Tutorial
    Windows Presentation Foundation er en programmerer verktøy for å designe rike brukergrensesnitt for Windows - baserte PC-programmer . WPF opererer på. NET rammeverket , benytter Extensible Application Markup Language og kombinerer 2D/3D-grafikk , dokumenter og multimedia-filer i en enkelt, lett - å - bruke rammeverket . Inkludert i WPF er seks primære klassen trær, som også kalles hierarkier . WPF 4.0

    I sentrum av WPF er en vektor - basert rendering motor som ikke er begrenset av oppløsning, noe som betyr at den kan brukes til å utforme et program som fungerer med enhver nettleser eller Windows -enhet . Den nyeste versjonen av WPF er basert på . NET Framework 4 og inkluderer nye kontrollerne til å bygge forretningsapplikasjoner , nye klasser for å definere kontroll opptredener og bedre gjengivelse .
    Class Hierarki Oversikt
    < p> WPF inneholder en klasse hierarki system , innenfor som alle programvarens kontroller , knapper og funksjoner kan bli funnet. De omfatter System.Threading.DispatcherObject , System.Windows.DependecyObject , System.Windows.Media.Visual , System.Windows.UIElement , Systems.Windows.FrameworkElement og System.Windows.Controls.Control .


    System.Threading.DispatcherObject

    Innenfor dette hierarkiet er funksjoner som håndterer samtidighet og truende funksjoner , som alle bruker Win32 melding loop. Sistnevnte er basert på hendelser , som søknader overføre en hendelse funksjon til Win32 melding køen når de trenger noe . I utgangspunktet bruker du Dispatcher objekt for å lage en single- threaded objekt som er så gitt en peker til sentralen .
    System.Windows.DependencyObject

    Denne klassen ble bygget for å sette fokus på eiendommer i løpet av hendelser . Den sporer avhengigheter mellom eiendom uttrykk og deretter automatisk re- validerer eiendom verdier som avhengigheter endring. Plus, er egenskaper lagres mer effektivt i høyere lag objekter, noe som betyr mindre avhengige objekter ikke nødvendigvis har alle sine egenskaper knyttet til dem . Dette senker lagringsplass som kreves for å håndtere søknaden og forbedrer behandling hastigheter .
    System.Windows.Media.Visual

    Visual klassen treet inneholder tegningen funksjonene som kreves for å lage visuelle elementer . Merk at alle visuelle instruksjoner blir lagret slik at piksler kan lages med en høyere oppdateringsfrekvens . Dette i sin tur reduserer sjansen for søknaden blir ikke svarer . Videre trekker denne klassen innhold fra " tilbake til forsiden ", som betyr nye pikslene bare trekkes over gamle piksler. Fordelen med dette er at det tillater deg å lage semi -transparent visuelt innhold .
    System.Windows.UIElement

    Denne klassen håndterer min sub -oppgaver knyttet til layout , innspill og hendelser . De layout-funksjoner lar deg sette en komponent størrelse og arrangement mens inngangsfunksjoner håndtere søkeord og mus transaksjoner . Nøkkelen funksjoner sentrum rundt Command bindinger , hvor enkelte innsatsfaktorer gester kan knyttes direkte til bestemte kommandoer og deres relaterte hendelser.
    System.Windows.FrameworkElement

    FrameworkElement treet inneholder retningslinjer og tilpasninger knyttet til oppsett. I motsetning UIElement imidlertid dreier FrameworkElement seg mer med de egenskapene som stasjonen layout . Slike egenskaper inkluderer HorizontalAlignment , VerticalAlignment , MinWidth og Margin . Plus , de førsteklasses funksjoner datasymbolmaler , hvor måten data organiseres avhenger av hvilken type data leses.
    System.Windows.Controls.Control

    Den endelige WPF klassehierarkiet contanis mange "lager " egenskaper for å tilpasse utseendet på kontroller. Det håndterer også bindingene av visse kommandoer, for eksempel en rød "X" -knappen , til enkelte innsatsfaktorer gester , slik som noen klikker sa knappen . Spesielt , det tillater deg å tilpasse måten som slike relaterte komponenter fungere og vises

    .

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Lett CGI Problemer 
    ·Hvordan legge til Surface Detail til 3D-modeller 
    ·Hvordan lage en database Link i Oracle 
    ·Slik konverterer Visual Logic til Visio 
    ·Hvordan godkjenne SCCM SQL 
    ·Hvordan tjene Game programmer på en TI - 83 Plus 
    ·Hvordan kode i Pascal 
    ·Hvordan justere RGB Intensitet programmering 
    ·Proxy Mønster Forklart 
    ·Hvordan lage PHP /API og koble Med Dreamweaver 
      Anbefalte artikler
    ·Hvordan å se alle elementer i en todimensjonal matrise…
    ·Hvordan lage en OCX File 
    ·Hvordan Fullscreen en applet 
    ·Hvordan legge til Strings til en Java List 
    ·Hvordan koble til en FTP Site Med PHP 
    ·Hvordan lage en utvikling for Pocket PC Med Language Ei…
    ·Hvordan erstatte COBOL 
    ·Hvordan åpne ODT -filer i Office 2007 
    ·Hva er en EOF i C Språk 
    ·Hvordan laste ned Eclipse for Android 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/