Datamaskin
  | Hjem | Hardware | Nettverk | Programmering | Software | Feilsøking | Systems | 
Programmering  
  • C /C + + Programming
  • Computer Programmeringsspråk
  • Delphi Programming
  • Java Programming
  • JavaScript Programmering
  • PHP /MySQL programmering
  • Perl Programming
  • Python Programming
  • Ruby Programming
  • Visual Basics Programming
  •  
    Datamaskin >> Programmering >> C /C + + Programming >> Content
    Opplæring for skjermsparere i C + +
    Animerte er dataprogrammer laget for å kjøres når en datamaskin er uten tilsyn , for å hindre bilder som vises på skjermen fra å bli etset fast på skjermen . Innholdet i disse programmene viser varierer over hele spekteret av mulige bilder , og inkluderer bevegelige bilder. Opprette en skjermsparer i C + + programmeringsspråk innebærer utforming av programmets grafiske elementer og hvordan de vil samhandle. Å gjøre et slikt program lærer grafikk programmeringskunnskaper du kan bruke på andre prosjekter , for eksempel dataassistert design programmer . Instruksjoner
    en

    Installer og gjennomføre minst to forskjellige open- source skjermsparere skrevet i C + + . Eksempler på slike programmer er Flurry32 , Matrix Regn og Kannasaver ( se Ressurser ) .
    2

    List på papir de endringene du ønsker å gjøre til hvert program du prøver. For eksempel : "De tilfeldige figurer skal flyte vertikalt og horisontalt , ikke bare horisontalt . "
    3

    Last ned dokumentasjon og kildekoden for hver skjermsparer du har gjort en endring liste for . Les dokumentasjonen , som forteller om hvordan å kompilere skjermsparer fra sine kildekoden filer .
    4

    Installer en C + + development kit , som fra samlingen av GNU kompilatorer , Open Watcom eller Visual C + + Express ( se ressurser ) .
    5

    Kompiler skjermspareren kildekode , lese dokumentasjonen fra development kit og skjermspareren for detaljerte instruksjoner om kompilering. Kjør den resulterende kjørbare filen for å sikre programmet kompilert riktig .
    6

    Print, i en tekstbehandler eller tekst editor som Notisblokk , hver kilde fil av skjermsparer .
    7

    Slett en av skjermsparer er kildefilene , deretter gjenskape det ved å skrive det i tekstbehandlingsprogrammet . Les kilden filens utskriften, laget i forrige trinn , for å finne ut hva jeg skal skrive. Dette trinnet krever en grundig lesning av kildekoden , som begynner å lære deg hvordan skjermspareren fungerer .
    8

    Kompiler og kjør skjermsparer å kontrollere riktigheten av å skrive , og deretter slette kildefilen igjen . Tast kildefilen , men denne gangen gjøre det fra minnet så mye du kan. Gjenta dette trinnet til du skriver kilden filen bare fra minnet , og deretter skriver du inn skjermsparer sin gjenværende kilde filer på samme måte . Denne prosessen lærer deg fullt ut i skjermsparer algoritmer og datastrukturer , som resulterer i muligheten til å endre den opprinnelige skjermsparer .
    9

    Skriv kildekoden manifestere hver av de endringene du skrev i trinn 2 . Kompilere og debugge den modifiserte skjermsparer , med henvisning til din development kit dokumentasjon på sin debugger program for å veilede deg. Resultatet av dette trinnet vil være en skjermsparer tilpasset dine ideer.

    früher :

     Weiter:
      Relatert Artike
    ·Hvordan lage tekst for Direct3D C + + 
    ·Hvordan bruke strcpy funksjon i C + + 
    ·Hvordan å lære C # Online 
    ·Hvordan lage en PK3 Fil 
    ·Slik bruker du en Combo boksen i MFC 
    ·Hvordan bruke kart STL Container klasse 
    ·Hvordan åpne en PDF i C # 
    ·Slik oppretter du en dato i C # 
    ·Hvordan å kompilere C Prosjekter 
    ·Hva er Visual C Regioner 
      Anbefalte artikler
    ·Slik installerer du RubyGems 
    ·Hvilke verktøy trenger programmerere bruk 
    ·Hvordan å kompilere et RESX fil til en DLL 
    ·Hvordan å kompilere Python Med Debugging 
    ·Hvordan lage en Femkantet Pyramid i Java 
    ·Hvordan lage en string til en Array of Tegn i C + + 
    ·Hvordan multiplisere heltall med bit Flytter 
    ·Overbelastning metoder i Visual Basic 
    ·Hvordan Les Int fra fil i Python 
    ·Hvordan å kompilere et CPP på DOS 
    Copyright ©  Datamaskin  http://www.datamaskin.biz/